Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glad att jag tog mig fram och tillbaka till stallet helskinnad. Fick köra 40 km/h gick inte att åka fortare.
Trulis skaka som ett asplöv, han frös så kraken. Täcket hade frusit till is på utsidan, han har inte frusit knappt alls denna vinter trots att han är klippt men rejält snöfall blandat med hårda vindar fick till och med honom att tacka för sig.
Så varm pyjamas & varm mat fick han då såg han nöjd ut trots is på öronen :love: Mattes Trulgubbe :heart

På vägen hem såg jag att han som plogar hade traktorn liggandes på sidan i diket :crazy: Den är ju inte liten heller, blir/blev nog inte så roligt att dra upp den ...Glad att min käre fader har envisats med att låta snökedjorna sitta kvar på traktorn trots att de varit barmark, de behövdes idag.
 
Även jag hade lite krångel till stallet i dag. Det var på den kolsvarta lite för smala slingriga vägen följande underlag att ta sig igenom: isfläckar, små sjöar, 20cm snömodd, snö, snödrivor, och blöt lite isig asfalt.
Sikten? Kanske 10 meter. 🙈 underbart!
Lär vara värre när jag ska hem :rofl:
 
Jag tänker inte gå ut något mer idag... skottat gårdens gångar x2 idag och nu får det räcka för idag säger kroppen.

Jag var glad att jag åkte hem vid lunch idag, då var det inte många som var ute och körde så det gick hyggligt att ta sig hem. Nu läser jag i lokaltidningen att det ligger bilar och bussar "överallt", t.o.m. en plogbil hade kört fast och proppat igen en huvudled :meh: och lokaltidningen envisas med att kalla det för snökaos - det kan väl inte vara snökaos bara för att det snöar och blåser i Sverige i februari :mad:
 
Varit ute en lång promenad idag med bästis hund. Hon är sjuk och.. Hon är sjuk helt enkelt. Jag orkar inte skriva något annat.

Har fått in det som friskvård på mitt schema, så varje måndag är det långpromenad och snabbt möte där jag skvallrar om veckan. Det är skönt att få ha en liten stund i veckan ihop. ❤️
 
Stallet fixat sen en stund. Dessa styltor. Ena fram som faen när vi kom till gårdsplanen så hon snubbla flera gånger fast hon hade så jäkla brått in! Visst jag som var mer bekymrad än hon! Och brått var det som sagt! Travade och slog med huvudet på vägen in 😅. Men hon var myssugen en stund med matte men sen när näten med hö och halm kom upp hade hon inte tid med matte längre 😅. Sen körde jag hem i typ halv snöstorm. Nu ska sambon tända kamin och jag dammsuga av övervåningen innan det blir en dusch.
 
Du har inte en telefon som stödjer Wi-Fi-samtal? Jag har iPhone, och med rätt operatör kan man ringa Wi-Fi-samtal även till andra som inte har iPhone :)
Jag ringer med wifi eftersom det inte finns nån täckning där jag bor. Men wifi ligger nere eftersom strömmen gått. Alltså ingen ström till dosa och router.
När strömmen kom tillbaka startade allt, så jag kan ringa wifi-samtal nu. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 382
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp