Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Går bra det här. Först 30min sent in till perrongen på grund av snö/is. När vi väl får komma ombord så kommer vi inte iväg för att trafikverket har stängt av strömmen. Tillslut nästan 30min senare kommer vi iväg.
Men nu tre hållplatser bort står vi still igen då fotstegen inte går in pga snön.
 
Den här dagen :crazy: Jag hade 39 grader igår, ont i hela kroppen och spränghuvudvärk. Kände mig tack och lov bättre direkt på morgonen. Dottern också bättre som hade 40,3 i lördags. Då blir maken tvärdålig med över 40 grader, rejäl frossa och får svårt att andas trots att han bara låg ner :( När han började klaga över tryck över bröstet och grät så ringde jag faktiskt 112 vilket kändes helt absurt. Under samtalet tappade han känsel i ansiktet, händerna och benen. Han fick sätta sig upp, ta mer värktabletter och efter en stund lugnade det ner sig. Han verkar okej nu men jag hann bli rätt orolig :( Förhoppningsvis blir det inte mer än så.

Förutom det är det snöstorm så jag knappt kunde öppna dörren, bebisen är förkyld och gnällig och måste vara på mig konstant (men inte i sele för då blir han hysterisk). Och som kronan på verket kaskadkräktes bebisen över hela mig och hela badrummet så det bara rann längs hela ryggen. Men jag kan inte duscha eftersom maken är dålig och bebisen skriker om jag lägger honom ifrån mig så jag fick nöja mig med att badda mig ren och byta kläder.

Har precis fått i mig lunch. Tjoho osv.
 
Bytt knoppar på garderoberna i hallen.
16454595507778716474184404921306.webp

För 10 kr är de helt okej.

Nu ska vi ha tagit såna där lås, så katterna inte får upp dörrarna. Snäppare kallas de tror jag, eller är det kanske bara något jag fått för mig?
 
Tog det kloka beslutet att åka tidigare från jobbet än normalt, glad för fyrhjulsdrift och hög markfrigång. Typ 2-3 dm snö, ute på gärdena blåste det även in snövallar så bilen före mig fick hela underredet fullt med snö.
Nu skottat rent trappen och fyllt på mat till småfåglarna, de behöver lite extra såna här dagar.
 
Hemma. Bilen fixad och det gick till och med snabbare än förväntat :up:. Men det blir rätt segt att försöka fördriva tiden på Rusta och Jula, och man handlar på sig en del man inte visste att man behövde..... :p Tur att det var en återkallelse, och att vi slapp betala, för jag hann se att det skulle gå på över 3000 kr.... :nailbiting: Hade tänkt släppa ut i alla fall det stora beskedliga djuret när vi kom hem, men blåst och blötsnö gjorde att jag bestämde mig för att de nog faktiskt mår bättre inne resten av dagen!
 
Jag ar vaken sa har pa en ledig Mondag. Det ar President's Day i dag och det ar en "bank holiday" over hela landet. :cool:
Det ar rejalt kallt har den narmaste veckan :eek: just nu ar det 3*C och ett latt duggregn. 🥶 Varenda morgon under den kommande veckan ska det vara minusgrader, sager prognoserna, och under dagen ska vi tydligen fa regn. Det blir himla kul mornar att kora skolbuss om det ar minusgrader och regnar. Tala om underkylt regn. :cautious:
 
Precis kommit hem och startar kvällen med kaffe och gos med Lilla herrn :heart

Har bokat tid till frisören nästa onsdag så kollade lite inspobilder på lunchen, tänkte jag vill ha nåt nytt och tog ner några bilder. Sen kom jag på att alla bilder är väldigt lika den frisyr jag brukar ha när jag har kortare hår, bara mindre detaljer som skiljde sig :rofl: Får nog lägga i en toning el färgbomb istället om jag vill förnya mig.
 
Väntar på bärgare. Åkte ju givetvis av vägen rätt ner i diket nu på väg hem ifrån jobbet. Ringde vid 17 och efter en del omprioritering så trodde dom att jag kunde bärgas vid 18. Det är kaos på vägarna, svärmor hade sett flera bilar i diket på väg hem till sig. Givetvis samma väg jag ska åka sen om denna bil är körbar. Kul.
 
Skottade mig långsamt ner till pannrummet. När jag gick tillbaka till huset hade det blåst på en cm igen. Har snöröjt trappen flera gånger.

Jag ska ut med bilen imorgon bitti. Hoppas att det går att buffa sig ut. Skotta är inget jag klarar. Däremot är jag rätt bra på att köra i hopplös snö :up::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 382
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp