Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är inte heller kunnig :p.
Vi har satt tråden vi vill ska vara jordad direkt till jorden. Bara lindat runt den liksom. Vet inte hur man gör om man har fler jordar.
Sök i shettistråden, det var där jag fick tips.

Vet inte varför det blir bättre (behöver jag säga att jag bara hade G i fysik? :D), men det blir en jädra smäll om man nuddar eltråd och jordad tråd samtidigt. Sambon provade....
Kollade lite där. Det är inte farligt då :nailbiting:??? Är det tillåtet att göra så?
 
Inte lätt med så korta ben när det kommit så mycket snö. Var tvungen att bära honom en bit där det inte finns så mycket fotspår för honom att skutta i. :laugh:

20220221_084408.webp
 
Lagar pastasås till lunch innan vi måste iväg. Vi ska åka med bilen om ett par timmar för en reparation pga återkallelse. Bilfirman ligger 6 mil bort, så vi har inget annat val än att vänta kvar. Kul att lyckas boka in det på en stormig dag.... :up: Men både Rusta och Jula finns i närheten så förhoppningsvis kan vi fördriva merparten av 1,5 timmar där.... Hade annars tänkt ta med hunden och promenera en sväng. Men han får stanna hemma i stugvärmen istället!
 
Obefintlig sikt, allt är vitt vitt vitt. Lägg till ett par dm snö på stora vägen. Spännande.
Det snöar på tvären men lyckas ändå fylla på snödjupet.
Ingen ström har jag heller. Så radion är tyst och datorn funkar inte. Funderar på att lägga mig. Skulle ringt ett par samtal med har ingen täckning när wifi är utslaget.
 
Obefintlig sikt, allt är vitt vitt vitt. Lägg till ett par dm snö på stora vägen. Spännande.
Det snöar på tvären men lyckas ändå fylla på snödjupet.
Ingen ström har jag heller. Så radion är tyst och datorn funkar inte. Funderar på att lägga mig. Skulle ringt ett par samtal med har ingen täckning när wifi är utslaget.
Men du kan skriva på buke? Många mobiltelefoner går att använda internet för att ringa med numera. :)
 
Här fortsätter snön vräka ned, funderar på hur jag ska ta mig till stallet sen 🙈 De har gått ut med hela dagen att folk ska i försöka hålla sig hemma idag så det får ploga vägarna. Det är sportlovsvecka här nu och vägen förbi oss leder mot upp mot Sälen osv men det flesta åkte nog redan i helgen förhoppningsvis. För idag vill man inte köra bil mer en nödvändigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 382
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp