Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick lite panik, trodde jag hade försovit mig. Kastade mig ur sängen och ut i köket. Inser att klockan är kvart i sex. Jag börjar kvart i åtta... Nåja, lika bra stanna uppe och hitta på något. Funderar på att sätta lite färssås i crockpoten.
Låter inte som någon bra start på veckan :down:

När börjar du nya jobbet?
 
Började veckan med att jogga en dryg halvmil i oplogad snö.
Önskar att jag slapp gå ut något mer idag men om en timme börjar veckans jobb.
29CD3EF4-E18F-4F3C-9872-EABDE0278CF9.webp
 
Nollgradigt och de lovar snö hela dagen ända fram till 21. Inte kul alls. Känns inte lockande att skotta några större mängder.

Vaknade inatt av ett kraftigt spinnande. Visade sig att skygga katten kommit och lagt sig alldeles bredvid sängen, där hunden brukar ligga på mina kläder. Hunden fick resa sig och knalla till andra sidan sängen.

När vi vaknat och han varit ut och kissat så satte jag mig vid datorn för att läsa morgontidningarna. Hunden hulkar och jag försöker få tag i honom för att släppa ut honom. Reser mig för häftigt och ramlar omkull och slår huvudet i en möbel.

Det märks att det är måndag :meh:
 
Jaha, det funkade 12-17 igår och 9:30-ca 16 idag. Sedan var hon ute igen. Denna gång har hon uppenbarligen gått mellan trådarna någonstans, för inget var sönder..... :arghh: Shettisar..... Sockersöta, men rent :devil: om de är på det humöret.....
Vår gjorde så tills jag följde tipset här på buke - nu har vi jorden kopplad på en tråd :devil:. Och hon har inte varit ut sen dess *peppar peppar*.
 
Nej men de snöar 😂 De har kommit över en dm inatt och oplogade små vägar jajjemän men boxera ut hästarna och smög mig hemåt igen. Nu ska jag dricka kaffe och äta frukost. Klockan 9 börjar första föreläsningen..
 
Vår gjorde så tills jag följde tipset här på buke - nu har vi jorden kopplad på en tråd :devil:. Och hon har inte varit ut sen dess *peppar peppar*.
Hur gör man det?? Jag har en 3-4 jordspett i nuläget (minns inte hur många, men satte ett antal när hon hade en rymningsperiod för några år sedan). Sätter man kabel från sista jordspettet till tråden? Varför blir det bättre (ursäkta en inte så elkunnig person... :D)??
 
Blev dyngsur på vägen till jobbet och slogs mot halv storm och regnsnö. Inte alls pepp på att ta mig till jobbet men är ju ändå måndag och jag får åka till ridskolan :o vilket gjorde allt ganska enkelt ändå.
Ska bli spännande sen att köra till ridskolan, lär vara både halt, svårt att se, och ännu större potthål överallt. Pappa har fixat däcket i alla fall :D
 
Hur gör man det?? Jag har en 3-4 jordspett i nuläget (minns inte hur många, men satte ett antal när hon hade en rymningsperiod för några år sedan). Sätter man kabel från sista jordspettet till tråden? Varför blir det bättre (ursäkta en inte så elkunnig person... :D)??
Jag är inte heller kunnig :p.
Vi har satt tråden vi vill ska vara jordad direkt till jorden. Bara lindat runt den liksom. Vet inte hur man gör om man har fler jordar.
Sök i shettistråden, det var där jag fick tips.

Vet inte varför det blir bättre (behöver jag säga att jag bara hade G i fysik? :D), men det blir en jädra smäll om man nuddar eltråd och jordad tråd samtidigt. Sambon provade....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 382
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp