Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är med instruktör och live, men alla deltagare har mikrofon och kamera avstängda....
Jag försöker yoga iaf kanske tre gånger i veckan. Men blir inte så långa stunder åt gången då jag har en tendens att göra det när jag är som tröttast 😅 som tidigt på morgonen när man mest av allt vill krypa under täcket igen men märker att det hjälper med bara runt 10-15 minuters yoga och det blir som ett lugn i kroppen och mer uppvärmd.
 
Blev precis klar med det jag hade tänkt mig då det var skönt!

Ni som var med då kanske minns min fajt med att byta rulle i min nya pappershållare… Idag, säg kanske 6 månader senare och med hjälp av halva släkten, kom vi på att man bara behöver trycka på den här knappen och vrida så öppnar den sig. Trycka och släppa, inte hålla in eller något annat. HÖGST märkligt men det fungerar. Så, det var ju skönt :laugh:

AE170F50-BF9E-497D-ABFB-A9AF90096F8A.webp
 
Fått den visad för mig tidigare, himla kul. 😀

Använder en bok, Scentwork for horses. Men kortfattat så har jag en tygtrasa i början av spåret som jag trampar runt på, sedan går jag ett spår (väldigt kort än så länge, ett par meter bara) sedan har jag en tvättpåse med morötter och äpplen nedgrävd i som är slutet på spåret och belöningen. Sedan gör man det mer och mer avancerat med svåra vinklar, kan spåra i skogen och när man rider också.
Vad roligt :)
Hade varit perfekt för clydesdalen jag hade. Han hade älskat det :D
 
Hmm… Jag fick en fråga om jag ville ha en kattunge tidigare idag. Sa nej bara av ren förvåning. För vad ska jag med kattunge till när jag har Jinns :confused:
Men nu kan jag inte riktigt släppa tanken :cautious: och Jinns är ju ingen ungdom längre… men tycker ändå det kändes lite udda att få en katt. Hade ju aldrig hänt om det varit en hund. Ja möjligen en omplacering men inte en unge.
Nä jag vet inte måste fundera några varv. Det viktigaste är att Jinns mår bra. Och sen vet jag inte om jag ens vill ha en ”gatukorsning”/ bondkatt samtidigt som de säkert är ett bättre val i denna miljö landet/stall.
Men näe jag vet inte. Inga fler beslut tack 😅:o
 
Har gått och lagt mig, sköljt munnen, tagit Treo, bokat läkartid videokonferans angående min hunbitna hand men ska ringa i morgon och kolla om jag kan få ut antibiotika för bihåleinflammationen. Jag är svullen upp till ögat och det känns som det börjar krypa upp över ögat nu. Hade problem med kronisk för några år sedan, då gick jag med den i över ett år innan de till sist efter en andra sköljning och byte av antibiotika tog död på den. Vill inte in och spola igen, bara ge mig tabletter tack. :cautious::sorry:
 
Har gått och lagt mig, sköljt munnen, tagit Treo, bokat läkartid videokonferans angående min hunbitna hand men ska ringa i morgon och kolla om jag kan få ut antibiotika för bihåleinflammationen. Jag är svullen upp till ögat och det känns som det börjar krypa upp över ögat nu. Hade problem med kronisk för några år sedan, då gick jag med den i över ett år innan de till sist efter en andra sköljning och byte av antibiotika tog död på den. Vill inte in och spola igen, bara ge mig tabletter tack. :cautious::sorry:
Oj ta hand om dig!
 
Ligger i sängen och försöker intala mig själv att det är fullt möjligt att ha lite ont i magen och känna sig svagt illamående utan att det för den delen innebär att man garanterat har magsjuka. Det går sådär, hjärnan spinner så lätt iväg i katastroftankar. Suck, jag blev nog ganska "traumatiserad" av min dust med vinterkräksjukan där strax före jul, jag är så extremt känslig för allt som har med magen att göra sen dess eftersom jag är livrädd för att bli så sjuk igen. :(

Räknar med att det kan bli lite svårt att somna ikväll p.g.a detta, så jag har flyttat över till gästrummet för natten så stör jag i alla fall inte sambon. Ska leta upp en ny rolig ljudbok nu och lyssna på den tills jag somnar, det blir mysigt!
 
Hade fått någon finne, ville hugga sambon i handen med en gaffel när han skojade om att han skulle äta upp min mat, grinade över att en tjej mådde illa på The Island Sverige. PMS - oh yes! 🤷‍♀️
Dock myst i badet med ljudbok, tända ljus och äntligen fått hem hårprodukter för väldigt hårt vatten och kan rädda mitt hår igen.
Och lekt i snön med överlyckligt busdjur varje promenad😍:
45921531-6423-43DA-B7EE-042681DAFA2F.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 382
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp