Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev ett bra kalas trots allt, även om barnet blev lite socker-speedad och odräglig på slutet :bag:
Nu är han hos sin andra mamma och jag måste åka och handla, försöker samla kraft :sleep:

Underbart hur länge det är ljust ute nu btw, kanske till och med kan åka till hästen någon dag i veckan efter jobbet! :heart
Har många äpplen kvar som barnet inte åt, och jag äter inte heller, så de kan jag ta med mig dit!

Blir väl jobb imorgon, mår hyfsat. Inte så taggad dock :angel:
 
Men de är ju så söta och charmiga :love:
Så liten detalj det där med rymning och att de är små retstickor som glatt busar när man försöker fånga in dem :angel:
Haft en Haflinger say No more ungefär .. Herregud vi jagade henne jämt runt byn, köpte gräsfrön och jord åt folk hela tiden för hon sprang sönder deras gräsmattor 🙈 Hon rymde alltid vid 13 tiden för då var hon van att gå in på ridskolan hon kom ifrån.
Sista åren vågade hon inte gå ut eller så blev hon helt enkelt klokare med åren. De var ju inte så att hon sprängde trådarna utan hon åla sig i mellan 😏
 
Jaha, det funkade 12-17 igår och 9:30-ca 16 idag. Sedan var hon ute igen. Denna gång har hon uppenbarligen gått mellan trådarna någonstans, för inget var sönder..... :arghh: Shettisar..... Sockersöta, men rent :devil: om de är på det humöret.....
Vira ihop en ståltrådsantenn på grimmans nackstycke och häng en kedja, ihopkopplad med antennen, i ringen under hakan.
 
Någon är mycket nöjd med dagen, långpromenad och sen lekte vi apportering 20 min innan det blev mörkt också. Bra det inför morgondagen, snöstorm och heldagsjobb. Dottern är hemma så han blir inte ensam men jag tror hon bara kommer rasta med tanke på vädret. ;)
20220220_180633.webp
 
Frågar man min 18-åriga extrabror så ska man inte ta minsta legobit 😅 men han håller på mkt med sånt här tekniklego och gör figurer/grejer. Dock påstår han att man aldrig blir för gammal för lego 😅
Jag gav lite till grannens barnbarn. Sen slängde jag resten. Sonen önskade sig lego varje år när han var yngre, men byggde aldrig själv eller lekte med det.
Han tyckte bara det var kul när vi byggde tillsammans (vilket vi gjorde massvis), sen rörde han det inte mer, dvs inget affektionsvärde.
Jag har sparat massvis, men ansträngt mig för att slänga lite.
 
Säger som @Calmiche Lego sparar man, allt, alternativt säljer om man inte älskar lego. Men här ska du nog prata med sonen. Dottern byggde gärna i den åldern så det fanns kvar i barnens rum. Nu har de donerat det till sina små kusiner och passar på och bygger varje gång de är där. :) Så legot har jag lovat att ta tillbaka när syrrans barn eventuellt blir klara med det. ;)
Jag har försökt att ge bort i snart ett år, men inte hittat någon som vill ha. Pratade naturligtvis med sonen och frågade om hans lillebror på pappas sida ville ha. Men han fick inte ta emot av mig.
Sonen ville att jag skulle ge bort så mycket jag kunde (vilket jag gjort) och sparat en hel del som åkte upp på vinden i väntan på någon som vill ha. Småsaker slängdes.
 
Min rymmer i perioder, med långa lugna perioder emellan. Men denna omgång var helt klart pga av operationen i september och rehab i sjukhage under vintern.... :(
Som sagt, elband funkar dåligt. Man ser på shetlandsforum att den gemensamma nämnaren när folk klagar på att deras shettis rymmer - är att de har elband. De kan ha 5-6 rader med elband, ponnyn går bara rakt igenom ändå.

Annars får du skaffa trästaket :)
 
Som sagt, elband funkar dåligt. Man ser på shetlandsforum att den gemensamma nämnaren när folk klagar på att deras shettis rymmer - är att de har elband. De kan ha 5-6 rader med elband, ponnyn går bara rakt igenom ändå.

Annars får du skaffa trästaket :)
Vi har haft ponnyskrället i 16 år, med elband. I värsta fall får det väl bli trästaket, men förhoppningsvis lugnar hon ner sig snart igen..... :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 382
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp