Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ett par sjöar i trädgården, jäkla Skåneväder!

Tyvärr måste jag instämma i det omdömet just nu - det var ju det där med den gigantiska Wettextrasan som någon borde fixa och placera över hela landskapet....? för att käckt och raskt suga upp några tusen kubikmeter överskottsvatten och gyttja. Men väderprognosen för nästa vecka verkar mest gå ut på "det kommer mera" :arghh::rage:
 
Tyvärr måste jag instämma i det omdömet just nu - det var ju det där med den gigantiska Wettextrasan som någon borde fixa och placera över hela landskapet....? för att käckt och raskt suga upp några tusen kubikmeter överskottsvatten och gyttja. Men väderprognosen för nästa vecka verkar mest gå ut på "det kommer mera" :arghh::rage:
Ja jag vet inte vad som är värst, skotta snö hemma eller vada runt i gummistövlar här nere, men mina fina vårblommor o solen som värmer dom dagarna jag inte blåser bort eller fångar växthustaket över hela tomten pga storm vinner.
 
Trodde ni bara hade tre hästar!
Vi har fyra snart fem 🙈😅😂 Vi har haft sju från början.
1åring - Maggan Fölsto Majsan Trulis och Palle som numera är såld. Han kom till oss som projekt häst men min Pappa har dragit på sig skador i benen som gör att han inte tar sig i ur vagnen längre. Därför han känner att Palle måste få ett nytt hem där han får chansen då han inte är så gammal.
 
Ändå haft 2 ganska produktiva dagar och känner mig lite nöjd! Promenader, rensat ut inför besök på återvinningen imorgon och packat ner saker som ska sparas i plastbackar. Ett helt ok projekt eftersom man ser resultat ganska snabbt.
Och det har verkligen varit en surdeg..
 
Knäppa djur, de går lösa I lägenheten med, men just nu ät de i sitt nattrum
 

Bifogade filer

  • 1645369333581.webp
    1645369333581.webp
    99,3 KB · Visningar: 48
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 382
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp