Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter nyduschad med värkande ben & fötter och tar djupa klunkar ur ett läskande glas cider. Fullständigt slut i rutan och lycklig ända in i själen efter en lång dag i skidbacken.

Nämen alltså DRA mig baklänges på en liten vagn vilken totalt klockren, underbar dag vi fick! Jag hade aldrig någonsin kunnat tro att jag skulle få uppleva en sådan här pangdag skid-mässigt i Skottland av alla ställen, och dessutom bara 1,5h hemifrån. Solen värmde från en klarblå himmel hela dagen, det blåste inte ett dugg och det fanns massor av härlig nysnö. Det händer väldigt sällan att förhållandena är såhär bra, och som vi njöt!

Nu är det horisontellt läge som gäller för resten av kvällen, hur länge vi nu håller oss vakna :D

20220219_113859.webp
 
NU har jag äntligen lyckats slå in barnets paket till imorgon :laugh:
Känner mig faktiskt hyfsat pigg och några släktingar vågar komma imorgon :heart

Jag känner mig lite ”skurkig” men jag har varit tydlig med att barnet varit sjuk och hur jag mår osv. Och att vi naturligtvis förstår om de inte vill komma! Så väljer de att komma ändå är det deras val.

Men det känns bra i mammahjärtat att det blir ett litet kalas i alla fall 🥰
 
Fint väder ute idag. Solen skiner och det ser vårigt ut. Men det är kallt.

Tror jag ska gå igenom mina fröer och se om det är något mer jag kan sätta nu. Börjar bli platsbrist under lampan dock, och då har jag inte planterat om allt som står i pluggboxarna..
 
Idag ska jag ta tag i att packa den där sjukhusväskan. Den som transplantation sa åt mig att ha beredd när de ringar in mig.

Visserligen kan den bli liggande i ett år men den kan också bli aktuell betydligt tidigare.
Skrämmande och härligt.
Som en bb-väska :D Jag vill tipsa om lång laddsladd till telefonen, eller förlängningssladd. Det är alltid bökigt med eluttag på Ackis.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 382
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp