Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis tagit ut mina chokladmuffins ur ugnen 😋 Lagom många när vi bara är två.

IMG_20220219_200157662.jpg
 
Nu när pållan har skor och broddarna kan jag slappna av när det blir isgata men så var det ju det här med att det packas otäcka styltor 🥴 utan snösulor så bästa älsklingen och husse som var hemma kom direkt så vi fixade egna med hjälp av en gammal godislåda 👍. I väntan på sambon passade jag på, istället för vilodag, att skritta barbacka lite fram och tillbaka på grusvägen i kanske 20 min 😄, urmysigt barbackamys ändå 🥰.
 
Fick psykbryt på mina bankpapper, och attackerade alla mina 15 pärmar som är knökfulla med viktiga papper. Har kontoutdrag från typ 1994 och fakturor från 2000 bland annat. Mamma har alltid hävdat bestämt att allt precis allt ska sparas. Dessutom hade jag allt halvt blandat halvt ordnat.
Nu kollade jag i stället upp vad som ska sparas och vad som inte behöver sparas. Tror jag slängde 80% av allt. Så himla skönt! :banana:

Nu måste jag bara köpa hålslagare så att jag i morgon kan sätta in alla grejer i en fin organiserad ordning. Frågan är vad jag ska göra med pärmarna som blir över 🤔
 
Fick psykbryt på mina bankpapper, och attackerade alla mina 15 pärmar som är knökfulla med viktiga papper. Har kontoutdrag från typ 1994 och fakturor från 2000 bland annat. Mamma har alltid hävdat bestämt att allt precis allt ska sparas. Dessutom hade jag allt halvt blandat halvt ordnat.
Nu kollade jag i stället upp vad som ska sparas och vad som inte behöver sparas. Tror jag slängde 80% av allt. Så himla skönt! :banana:

Nu måste jag bara köpa hålslagare så att jag i morgon kan sätta in alla grejer i en fin organiserad ordning. Frågan är vad jag ska göra med pärmarna som blir över 🤔
samma bekymmer här. Jag har sparat tio år hela mitt liv. Äldsta pärmen töms och återanvänds.

numera är det mesta i internetbanken och det blir knappt några papper.

så jag ska -vilken dag som helst….- åka till återvinningen med minst ett halvdussin pärmar
 
Fullt ös på jobbet igen och jag hade en nystart med mig. Efter fyra familjerum direkt på morgonen var stackars tjejen helt kaputt, jag kunde inte ens med att säga något när hon satte sig ned för att trä på örngotten. <3 Bara en skoltjej och hennes attityd var toppen egentligen, så en vill inte skrämma bort henne. Det hjälpte inte att vi hade en TOTALT nedkissad säng i ett av rummen, liksom genom täcket, den tjocka bäddmadrassen, själva madrassen och ned till basen.
Kul. Olyckor händer, men kan de inte Säga något för bövelen!? :arghh: Det går fort när vi strippar sängarna, och vet man inte vad som väntar står man där med kisslakan rätt upp i ansiktet typ.
Hur som helst blev det rum avskrivna igen för att vi inte hann med alla, så jag ska in tidigare igen imorgon.
Det går säkert bra, men visst kan skollovet vara över snart nu? :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 382
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp