Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
1100 meter elband senare..... Min rygg.... :arghh: Plocka ner det gamla tog rätt så precis en timme. Sedan började jag sätta det nya och upptäckte - såklart - att jag hade missbedömt mängden band som behövdes. Så fick sätta oss i bilen och åka 4-5 mil för att köpa mer (den lokala affären har inte öppet på helgerna). Så....i slutänden gick det åt 5,5 rullar band. Och, som sagt, den nedersta raden var inte nådig för ryggen..... Nu är det snyggt och jag hyser någon sorts förhoppning om att den lilla odågan ska hålla sig innanför staketet nu.....kanske...... :nailbiting:
 
Log åt katten som solade sig på altanen och lät hunden slicka.

Sedan gick jag in i badrummet och inser att min collegetröja som jag tog av mig när jag skulle duscha igår är helt nerkissad :meh:

Nu får jag skura golv, tvätta klädet och spreja badrummet med cat & dog repellent.
Ooooorkar inte.:arghh:
 
1100 meter elband senare..... Min rygg.... :arghh: Plocka ner det gamla tog rätt så precis en timme. Sedan började jag sätta det nya och upptäckte - såklart - att jag hade missbedömt mängden band som behövdes. Så fick sätta oss i bilen och åka 4-5 mil för att köpa mer (den lokala affären har inte öppet på helgerna). Så....i slutänden gick det åt 5,5 rullar band. Och, som sagt, den nedersta raden var inte nådig för ryggen..... Nu är det snyggt och jag hyser någon sorts förhoppning om att den lilla odågan ska hålla sig innanför staketet nu.....kanske...... :nailbiting:
Elband brukar vara det sämsta för att hålla shettisar i hagen. Lycka till :D ;)
 
Just nu är jag lite smått yr i huvudet av min släktforskning... Inte lätt när alla envisas med att heta i princip samma sak..... :nailbiting: Mitt träd är fullt av Sissa, Per, Sven, Bengta, Truls, Jöns... Till slut vet man inte om man håller på med en Per Trulsson eller en Truls Persson.... :D
I min pappas släkt hette fädren och sönerna Petter Nilsson och Nils Pettersson som växlade varannan generation i sex generationer. Fattar yrseln, det är alltid så svårt att hålla isär dem!
 
Elband brukar vara det sämsta för att hålla shettisar i hagen. Lycka till :D ;)
So far so good. Idag var hon ute mellan ca kl 12 och fram tills nu utan någon rymning... :) Maken, som var ute tidigare, berättade att hon sprang ner till favoritstället (där hon brukar rymma), undersökte läget och höll sig sedan innanför trådarna i stället. Håller tummarna för att det fortsätter på det viset :up: !
 
Har landat i soffan en stund, klev utanför dörren vid 09.30 och har inte varit in i huset sedan dess. Så nu blir det värma sig en stund och sedan upp med sambon för att få på de sista gipsskivorna i taket på det hus vi renoverar. Sen får det vara kväll. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 382
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp