Håller med dig- bänkdiskmaskinen vi har är ju värd sin vikt i guld alltså!!Ja, alltså jag handdiskade fram till årsskiftet. Levde utan diskmaskin i åtta år innan dess. Men är SÅ skönt att slippa!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med dig- bänkdiskmaskinen vi har är ju värd sin vikt i guld alltså!!Ja, alltså jag handdiskade fram till årsskiftet. Levde utan diskmaskin i åtta år innan dess. Men är SÅ skönt att slippa!
Tanken är att jag ska spara pengarna Jag har redan ett ganska stort sparande (cirka en årsinkomst) så är inte så orolig rent ekonomisktJag hade flyttat. Men jag hade också låtsats att den nya lägenheten var lika dyr som den gamla och sparat mellanskillnaden första året. Som arbetsmarknaden och världen ser ut känns det tryggt att inte få panik om man måste nalla av sparpengarna (men då måste man ju ha sparat först).
För vissa av oss handlar det mycket mer om det mentala. När jag har en bänk diskmaskin och bara diskar dom större sakerna, vissa skålar och knivarna så är det enorm skillnad för mig att ta tag i disken.Hur lyckas man få ett oändligt diskberg när man bor ensam (och inte har stora bjudningar flera gånger i veckan)?
Så…jag ska först lägga pengar och tid på att ta körkort, för att sedan köpa en bil som jag sedan ska betala försäkring, underhåll/reperationer, skatt och bensin/diesel för, för att kunna lägga dom 5000:- i månaden på en bil istället….?Jag hade flyttat och sett över om inte körkort vore en lösning. Jag vill inte lägga så mycket av min inkomst på boende.
Att ta körkort är en bra investering iaf.Så…jag ska först lägga pengar och tid på att ta körkort, för att sedan köpa en bil som jag sedan ska betala försäkring, underhåll/reperationer, skatt och bensin/diesel för, för att kunna lägga dom 5000:- i månaden på en bil istället….?
Så…jag ska först lägga pengar och tid på att ta körkort, för att sedan köpa en bil som jag sedan ska betala försäkring, underhåll/reperationer, skatt och bensin/diesel för, för att kunna lägga dom 5000:- i månaden på en bil istället….?
För mig är det självklart med körkort, men om man inte har den önskan öht blir det ju ointressant.Så…jag ska först lägga pengar och tid på att ta körkort, för att sedan köpa en bil som jag sedan ska betala försäkring, underhåll/reperationer, skatt och bensin/diesel för, för att kunna lägga dom 5000:- i månaden på en bil istället….?
På vilket sätt?Att ta körkort är en bra investering iaf.
Man får köra bil, slipper i många fall vara beroende av andra och det är alltid ett plus när man söker många jobb, t ex.På vilket sätt?
Man får köra bil, slipper i många fall vara beroende av andra och det är alltid ett plus när man söker många jobb, t ex.
Det finns medicinska orsaker, jag lider av migrän med synfältspåverkan. Jag kan bli ”blind” på 1 sekund, utan förvarning.Håller med om körkort, för mig är det självklart att ha körkort som vuxen om det inte finns medicinska hinder.
Jag har fortfarande inte bestämt mig eller jo, till 90%. Är tacksam för en tålamodig uthyrare. Jag lutar faktiskt åt att inte flytta.Hur blev det? Vad valde du?