Jag har fortfarande inte bestämt mig
eller jo, till 90%. Är tacksam för en tålamodig uthyrare. Jag lutar faktiskt åt att
inte flytta.
Anledningarna är ganska många, men i grund och botten så känner jag att jag inte vill vara beroende av varken tåg eller kollega för att ta mig till/från jobb, utan istället ha gångavstånd hem. För hundens del är det bäst, sitta i vinter och vänta på ett försenat tåg kommer vara en pina för henne trots massa täcken.
Närheten till skogen…. Jag är tacksam för tipsen om att jag kan cykla till skogen, men ärligt talat så känner jag mig själv och jag kommer troligtvis inte att göra det - vilket leder till att jag inte kommer att röra på mig alls efter arbetstid. Vilket jag verkligen behöver och jag har den perfekta motionsslingan på 5 km ett stenkast bort nu.
Jag sålde mitt hus i årsskiftet och under alla åren där så tjatade jag på min (ex)man om diskmaskin. Nu har jag äntligen min diskmaskin och vill inte ha någon gräslig bänkdiskmaskin
Hela grejen för mig är att jag vill ha så lite som möjligt ståendes på diskbänken, i det ingår både disk och bänkdiskmaskin.
Efter att ha ägt eget hus så var denna lägenheten en räddning; noll ansvar, ingen pendling och en fast utgift utan överraskningar. Jag skulle äntligen få unna mig att bo fint efter att ha bott i ett hus som min (ex)man aldrig ville fixa till för att ”det är slöseri med pengar” och han hade inget intresse av något underhåll av huset. När vi sedan skildes fick jag hålla i sparpengarna för att kunna ha dem som buffert om något hände med huset, och inte lägga dem på renovering.
Jag hade dessutom i åratal lagt orimligt mycket pengar på mina hästar, mina hästar var dyrare än min boendekostnad och jag hade aldrig råd att unna mig något. När en av dem blev sjuk så avlivade jag och efter det så åkte den andre ut på foder. Helt plötsligt hade jag pengar över och gick inte bara jämt ut! Då sålde jag huset.
Så jag börjar se denna lägenheten som att jag unnar mig. Äntligen bor jag fint, äntligen har jag fått min diskmaskin och äntligen har jag gångavstånd till jobb efter år med pendling. Den
ÄR dyr, det förstår jag också. Men jag har råd. Jag har inga laster som kostar pengar, ingen bil och lever i övrigt sparsamt. Jag sparar ändå minst 20% av min lön, trots hög boendekostnad. Jag förstår att jag troligtvis kommer behöva flytta någon gång och då har jag råd att köpa något istället. Men just nu, då vill jag nog helst bo här.