Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gillar shettisar. En farbror står för övrigt här på gården. Han har bara varit utanför tråden en gång men då hade jag missat att batteriet hade laddat ut så det var inte så konstigt. Däremot kan det vara en utmaning att sko de små. Tänk en små rackarungar man inte kan stå som vanligt under utan får lirka med en hand och det i kombination med pyttehovar. Men de är ju så söööööta bara de håller sig då på tre ben och inte två :p
 
Haft en Haflinger say No more ungefär .. Herregud vi jagade henne jämt runt byn, köpte gräsfrön och jord åt folk hela tiden för hon sprang sönder deras gräsmattor 🙈 Hon rymde alltid vid 13 tiden för då var hon van att gå in på ridskolan hon kom ifrån.
Sista åren vågade hon inte gå ut eller så blev hon helt enkelt klokare med åren. De var ju inte så att hon sprängde trådarna utan hon åla sig i mellan 😏
Haha..... Jag har en haflinger OCKSÅ.... :D Dock är hon mycket beskedligare än shettiskompisen och skulle bara få för sig att gå ut om staketet ligger helt nere. Hon har en förvånansvärd respekt för eltråden..... 🙏
 
Jag gillar shettisar. En farbror står för övrigt här på gården. Han har bara varit utanför tråden en gång men då hade jag missat att batteriet hade laddat ut så det var inte så konstigt. Däremot kan det vara en utmaning att sko de små. Tänk en små rackarungar man inte kan stå som vanligt under utan får lirka med en hand och det i kombination med pyttehovar. Men de är ju så söööööta bara de håller sig då på tre ben och inte två :p
När jag hade en ponny i shettisstorlek ville inte min hovis som skodde mitt kallblod sko henne så fick verka själv och ha barfotaboots. Förstår henne, det var jobbigt för ryggen..
 
Haft en Haflinger say No more ungefär .. Herregud vi jagade henne jämt runt byn, köpte gräsfrön och jord åt folk hela tiden för hon sprang sönder deras gräsmattor 🙈 Hon rymde alltid vid 13 tiden för då var hon van att gå in på ridskolan hon kom ifrån.
Sista åren vågade hon inte gå ut eller så blev hon helt enkelt klokare med åren. De var ju inte så att hon sprängde trådarna utan hon åla sig i mellan 😏
De är klyftiga :rofl:
 
Idag har lille ponnyn bott här i två månader :). Roligt när det märks att det blir bättre, idag när jag tog på huvan var det inga konstigheter alls. Innan fick man inte komma nära öronen öht, så det är en stor förbättring. Ridturen blev dock kort, det var väldigt halt och jag fick inte i broddarna. Avslutade med att hänga en reflexväst på honom, han ville bara ha godis :laugh:

Tog sedan en vända med cykeln (utan hund :cautious:) under tiden som min mamma handlade. Har inte riktigt koll på vägarna där borta så hamnade bland massa hus istället för bara i skogen. Blev också vit då det snöade en del, fick ta av glasögonen då det knappt gick att se igenom dem. Sen ser jag helkasst utan också men kanske lite bättre :cautious:
Har pga cykelturen orimligt varma händer. Man kan tycka att de borde vara kalla då de var det innan, men de kompenserar O_o
Trevligt att komma ut en sväng på nytt ställe iaf :up:
 
Skön sovmorgon och sen for vi åt varsitt håll; jag passade på att rida för femte dagen I rad vilket jag inte normalt förespråkar men har ju inte ridit så långa stunder och mest skrittat de sista sista dagarna och med redigt busväder imorgon gäller det att passa på såna här fantastiskt fina vinterdagar som vi haft 😍! Pulsade i snön i skritt på bla ridbanan som var underbart inbäddad av snö och solstrålarna mellan träden 😍. Hemma igen och de vanliga söndagssysslorna var gjorda fixade bästa älsklingen så vi fick plogat innan nnan vi lagade middagen; potatisgratäng, lövbiff och bea 😋.
 
Idag funkade ljudet utmärkt, och jag har precis njutit av en timmes yinyoga.... :heart Så himla skönt och avslappnande, och jättehärligt att kunna yoga hemma och slippa dra på sig ytterkläder, sätta sig i en kall bil och köra hem efteråt.
Visst yogar du med instruktör/grupp?
Tycker det låter intressant att kunna yoga hemifrån fast ändå tillsammans med andra och få direkt feedback :)?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 382
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp