Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker överleva dagen. Snön har övergått i regn och ska om någon timme eller två bli snö.
Förhoppningsvis är det snö när jag ska gå hem, det hade varit trevligare än regn.

Kollegorna och jag har diskuterat vad kärlek är under lunchen. Kollegans exempel "Men man kan ha olika uppfattningar om vad som är kärlek, jag kanske tänker att det är kärlek om jag nyper Hoarfrost i näsan tillräckligt länge och hon inte börjar skrika, men det kanske inte hon gör!". Eh? Ja, nej jag skulle nog inte tänka att det var världens mest kärleksfulla handling. :D
 
Och där fick jag hjärtat i halsgropen. Gick förbi området där de svetsar och i ögonvrån ser jag en öppen etanolburk. Bad hon som svetsade att stänga av och stå jävligt stilla. Virade papper runt ett kvastskaft och höll framför mig, närmade mig försiktigt burken, och stängde locket.

Nu ska jag skälla lite på läraren. Vad fan det hade kunnat gå så jävla illa...
 
Och där fick jag hjärtat i halsgropen. Gick förbi området där de svetsar och i ögonvrån ser jag en öppen etanolburk. Bad hon som svetsade att stänga av och stå jävligt stilla. Virade papper runt ett kvastskaft och höll framför mig, närmade mig försiktigt burken, och stängde locket.

Nu ska jag skälla lite på läraren. Vad fan det hade kunnat gå så jävla illa...
Sån tur att du upptäckte det! Medalj!
 
Tid spenderad med hjärt och lungräddning på passersystem i dag: 3 timmar. Ska bli spännande att se hur mycket jag kan få jobba i morgon.
Snart flyr jag till ridskolan, ska bli så skönt att andas och släppa ner axlarna att det finns inte.
 
IMG_20220221_151317339.jpg

Det är vitt så långt ögat når 😂🙈 Inte varit så här mycket snö på hela vintern. Unghästen tyckte de var roligt iaf hon sprang runt och slog bakut i morse 😅 Ska strax kriga mig ut får smyga lite fint till stallet kör ju med odubbade däck på min bil, kände inte för att kosta på den dubbdäck i år med tanke på vad den kosta mig inköp 🙈 Plånboken måste få vila lite och så tänkte min dumme f#n att vintern är ju snart slut 😂
 
så roligt någon har det! någon snodde en profil bild av en av mina vänner på FB och försökte romans scamma mig på insta!
först reagerade jag inte för att det var min kusin som ville kontakta mig på insta.
men sen stämde inget.
hon prata engelska med mig! (varför)
hon var djupt förälskad i mig! (:wtf::yuck:)
blocka blocka blocka!
 
Tänkte gå till skolan idag (har inte varit där denna terminen av varierande anledningar) men igårkväll kändes det som att jag hade feber så det får jag inte. Misstänker att cykelturen inte var så populär :meh:

Men det positiva är att det kommit massa snö, så ska gå ut någon vända med de stora hundarna. De brukar tycka att det är roligt med snö :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 382
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp