Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jösses, jag trodde att jag hade haft en dålig måndag men det är ju ingenting jämfört med många andra här i tråden! Jag slapp till och med bli magsjuk, bara en sådan sak! Dras dock fortsatt med svagt illamående och noll aptit, oklart vad detta beror på. Jag åt en bit (tillagad) lax igår som och stått i kylen i 2,5 dagar, funderar på om den kanske inte var helt fräsch ändå och att det är därför magen är lite ledsen... Ja ja, så länge det inte blir värre än såhär så känns det ok!

Nu sitter jag nerbäddad i sängen och försöker avsluta den här dagen, som varit väldigt jobbig på flera sätt, på ett trevligt sätt. :)
 
Tvättat håret, insåg att de kanske är bra om jag ska spela in film på mig själv som den här hemtentan handlar om 🤷😂 Har inte klippt mig på 1 och halvt år så håret ser mer ut som ett skatbo med inblandning av hästlukt och lite annat 😏 Nu dags att sova och hoppas man tar sig fram imorgon bitti.
 
Kollar Mästerkock efter stängning
Jag tittade på senaste avsnittet av Sveriges mästerkock :) Har inte sett efter stängning, kanske ska ge den en chans!

Dags att sova nu då… och precis nu börjar de ploga här utanför :meh:
(Självklart bra att de plogar, men ändå)

Hade ingen vidare dag på jobbet, nya tag imorgon! Kände mig omotiverad och har också lite svårt att hantera att vi släpper restriktioner mer och mer… det är lite jobbigt!
 
Jag räknade till 3 lastbilar och kanske 6 personbilar i diket när jag åkte hem. Underlaget var kaos. Dessutom starka vindar som kom underifrån på något konstigt vänster, så man såg exakt inget alls i 1-2 sekunder när den drog igång.
Pappas bil har mycket välfungerande ABS bromsar och antisladd, fick jag erfara. Men gick ändå himla bra med tanke på omständigheterna :up:
Pappa skrattade åt mig och tyckte att de flesta nog hade låtit bli att åka, men vad då? Åker jag inte i Kaos väder får jag inte öva på kaos väder och då blir jag kass förare i kaosväder. Kan till och med tycka det är lite halvkul 🙈

Det gick helt himmelskt bra att rida häst som inte lägger 20kg i handen och bara springer dessutom. Nu säng!
 
Positivt är att det kanske checkat in en shiba på hotellet! En av tjejerna högg tag i mig och bara "I swear, a guy just checked in with two dogs and a fox, it looks just like yours!"
Jag har ju bara väntat nästan sex år på att det ska hända! Nu måste jag bara "Råka" hamna på den våningen när jag städar imorgon så att jag kan fangirla lite lagom om det är sant - jag har nämligen fått falskt shibalarm förut! :D
 
Svär över min eksem kring ögonen som tagit fart igen (har varit till läkare och de ansåg att det är torreksem, dvs inte mycket de kan göra). Men skiten gör verkligen ont och det här vädret hjälper ju inte direkt.
Jag har fått det tidigare under norrlandsvintrar och det är inte roligt. <3 Jag tror jag tyckte försvarets salva hjälpte bättre än många receptbelagda varianter faktiskt. Bara att smeta på, det irriterar inte ögat det minsta heller.
 
Positivt är att det kanske checkat in en shiba på hotellet! En av tjejerna högg tag i mig och bara "I swear, a guy just checked in with two dogs and a fox, it looks just like yours!"
Jag har ju bara väntat nästan sex år på att det ska hända! Nu måste jag bara "Råka" hamna på den våningen när jag städar imorgon så att jag kan fangirla lite lagom om det är sant - jag har nämligen fått falskt shibalarm förut! :D

Vad har de falska shiborna varit för något? :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 382
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp