Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu hittade jag en nyproduktion av en villa som kom upp enbart på mäklarens egen sida idag, så vi kanske är den första eller en utav de första att anmäla intresse. Så nu började jag drömma lite :love: Ligger där jag vill bo, vacker villa på 157 kvm. Villhöver! Ser redan lilla Es sovrum på övervåningen.
 
Steker pannkakor inför morgondagens utflykt till Glencoe ski resort. Ser så sjukt mycket fram emot att packa in oss i bilen tillsammans med våra bästa kompisar vid 07 imorgon bitti och köra de 1,5 timmarna upp för vad som ser ut att bli en riktigt solig dags skidåkning :love: :love::love:
 
Tittar på Spotlight (2015) på netflix som handlar om journalisterna som skrev om pedofilprästerna inom katolska kyrkan. Bra film än så länge! De sa just "if it takes a village to raise a child, it takes a village to abuse one."
Wow. Bra citat!
(Tänker att ett bra "village" tar hand om ett barn efter abuse och därmed minskar på misshandeln, medan ett village som förnekar och tystar ned ... det minst tripplar misshandeln.)
 
Tittar på Spotlight (2015) på netflix som handlar om journalisterna som skrev om pedofilprästerna inom katolska kyrkan. Bra film än så länge! De sa just "if it takes a village to raise a child, it takes a village to abuse one."
Wow. Bra citat!
(Tänker att ett bra "village" tar hand om ett barn efter abuse och därmed minskar på misshandeln, medan ett village som förnekar och tystar ned ... det minst tripplar misshandeln.)
Måste titta på den!
 
Myst ner mig i sängen :love: Mådde lite dåligt under eftermiddagen o in på kvällen men börjat lätta, så var förhoppningsvis bara lite sömnbrist och ätit för lite. Nu är det helg iaf och ska nästan bara göra roliga saker så blir toppen :D planerar bli klar med målning av stol nr 2 förhoppningsvis :laugh:
 
Vad är det med eld som gör att man knappt kan sluta titta (nej, jag är ingen pyroman - även om det kanske lät så...:D)?? Har en fin brasa på gång just nu i kaminen, och jag känner hur min blick liksom dras dit... Rogivande och energiskt på en och samma gång. Förtrollande och vackert.
Ja, det är något primitivt och underbart med eld.

I min lägenhet i Uppsala hade jag en öppen spis som jag eldade i om jag kom hem sent från jobb. Satte mig på golvet med ryggen mot soffan med ett glas konjak och tittade in i brasan och bara lät dagen rinna av mig.
 
Precis hemkommen från en helt galen och alldeles för lång dag på jobbet. Min stackars hund! :(
Våfflan fick i alla fall snabbt ut och kissa (hon var tack och lov mycket skeptisk, så särskilt nödig kan hon inte ha varit), sedan kom folk och hämtade lite akvarieväxter och lämnade skitsöta gubbysar i utbyte. :heart Allt på tjugo minuter efter att jag kommit in genom dörren.
Djuren har fått middag. Nu ska jag sätta mig i soffan, jag är helt snurrig.

Jag forsoker verkligen att inte lamna hundarna mer an 4-5 timmar mellan rastningar.

Forsta gangen Rottweiler Mandy flog med mig till Sverige tog det mer an 15 timmar fran sista rastningen tills vi kunde ga ut pa Arlanda. Vi gick forbi kompisens bil dar jag stallde bagaget och tog Mandy over vagen till ett bra rast stalle.
Mandy absolute blavagrade och skulle till varje pris tillbaka, och in i, bilen… det tog ytterligare 2 timmar innan vi var framme och hon hade inte alls brottom att hitta en bra kiss plays. Dar hade jag or oat mig som skjutton om det nagon gang rakafe ga over 5 timmar :angel::cautious::laugh:
 
Sådär, somnade och nu känner jag mig mycket bättre, uppenbarligen bara att jag var övertrött, iofs inte så konstigt eftersom jag sov en timme i natt. Nu till i-landsproblem. Jag har massa mat hemma men jag har en Burger King craving, ffa deras lökringar. Men, finns inte på kartan att jag klär på mig, tar bussen och sedan t-banan för att åka till ett inne i stan särskilt inte en fredagskväll. Iofs kan jag beställa via foodora eller liknande.

Satan Get Thee Behind Me.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 382
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp