Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min bils batteri laddade ju ur sig när den stod utanför stugan ett par dagar i förra veckan (med handskfacket öppet). Idag när jag skulle köra den var den död igen 😩 (trots att inget glömts på). En kär vän löste ett nytt batteri, men mina verktyg räckte inte för att få loss det gamla 😩😩

Blev så ledsen, för hade verkligen siktat in mig på att rida lektionen jag bytt till mig, och mina föräldrar är i stugan och kan inte hjälpa mig.
De ringde dock några vänner sol i sin tur känner några i mitt område, för att se om de har verktygen jag behöver. Vännernas vänner var inte hemma, men en av vännerna lovade komma hit imorgon bitti med lite verktyg för att försöka hjälpa mig 🤩 Håll tummarna att vi lyckas!
 
Precis hemkommen från en helt galen och alldeles för lång dag på jobbet. Min stackars hund! :(
Våfflan fick i alla fall snabbt ut och kissa (hon var tack och lov mycket skeptisk, så särskilt nödig kan hon inte ha varit), sedan kom folk och hämtade lite akvarieväxter och lämnade skitsöta gubbysar i utbyte. <3 Allt på tjugo minuter efter att jag kommit in genom dörren.
Djuren har fått middag. Nu ska jag sätta mig i soffan, jag är helt snurrig.
 
Vad är det med eld som gör att man knappt kan sluta titta (nej, jag är ingen pyroman - även om det kanske lät så...:D)?? Har en fin brasa på gång just nu i kaminen, och jag känner hur min blick liksom dras dit... Rogivande och energiskt på en och samma gång. Förtrollande och vackert.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 382
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp