Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag forsoker verkligen att inte lamna hundarna mer an 4-5 timmar mellan rastningar.

Forsta gangen Rottweiler Mandy flog med mig till Sverige tog det mer an 15 timmar fran sista rastningen tills vi kunde ga ut pa Arlanda. Vi gick forbi kompisens bil dar jag stallde bagaget och tog Mandy over vagen till ett bra rast stalle.
Mandy absolute blavagrade och skulle till varje pris tillbaka, och in i, bilen… det tog ytterligare 2 timmar innan vi var framme och hon hade inte alls brottom att hitta en bra kiss plays. Dar hade jag or oat mig som skjutton om det nagon gang rakafe ga over 5 timmar :angel::cautious::laugh:
Chikasessan är precis likadan! När vi åkte över till UK med färjan från Danmark tog själva redan tretton timmar-ish, men riktigt hur länge det blev med av och pålastning, med parkering och passkoll och det andra och det tredje vet jag inte riktigt. Vi fick i alla fall tillfälle att ta ut hundarna var fjärde timme på båten och gå med dem till en 'sandlåda' på bildäck för kiss och bajs. Kailzie använde lådan minst en gång i alla fall (en del hundar kissade på däcken på andra parkerade bilar. 😅 :angel: ) men shiban tyckte att faciliteterna var HELT under par, det fanns ju inte ens ett buskage, så hon höll sig.
Vi kom iland i Harwich nästa dag och navigerade oss ut från hamnområdet. Det tog ytterligare några timmar innan vi kom till en rural väg där vi kunde parkera så att jag kunde ta med hundarna på en liten promenad längsmed en stig i gräset.... ändå skulle det sniffas i säkert trettio minuter innan hon hittade en fläck tillräckligt bekväm att kissa på. :meh: Tror nog det gick runt tjugo timmar i slutänden.

Det åsido avskyr jag verkligen när jag inte finns hemma så att hon kan tala om när hon vill gå ut. Är jag däremot hemma kör jag inte upp en nöjd hund var fjärde timme bara för att det är så det ska vara heller, för all del. :)
 
Har fått körkortstillståndet! :banana:

Och så har både ponnyn och tanten fått varsin cykelrunda. Andra gången brevid cykeln för ponnyn, men han uppför sig bra. Lite bockningar vid första galoppen men han lyssnar bra tillbaka också. Är ju inte fel att de visar livsglädje heller :D:up:.

Tant är väl incyklad och brukar inte heller bocka så mycket (kan iofs bero på att hon är en hund :angel:). Testade att cykla nerför en trappa för första gången vid hennes runda. Lite brant men efter några gånger gick det bättre :)
 
Borde kanske inte ridit med en arm som gör ont meen vafalls vädret var ju som gjort för en ridtur 😍 så det fick bli en halvtimmes skrittur med en galopp som gick fint 😊. Satt av och stannade upp några minuter vid sjön och bara njöt av allt; man mår så mycket bättre av att göra det då och då ❤. Sen en lugn fredagskväll och dela på pizza med älsklingen, mys 🥰.
 
Nu är filmen slut, 2 timmar lång.
Och. Så. Värt. Det.
Jag ville ställa mig upp och applådera!
Den fick mig att bli patriotisk över journalister, om man kan vara det.

Måste titta på den!
Gör det!
Den har ett antal bra skådespelare med också (om man är nyfiken eller bryr sig om den delen); Michael Keaton, Stanley Tucci, Mark Ruffalo, Rachel McAdams, Liev Schreiber, John Slattery, Paul Guilfoyle .... Okej, jag erkänner att jag fick googla på de tre sista namnen (kände igen deras ansikten dock) men yo, stjärnpackat.
 
Nu är filmen slut, 2 timmar lång.
Och. Så. Värt. Det.
Jag ville ställa mig upp och applådera!
Den fick mig att bli patriotisk över journalister, om man kan vara det.


Gör det!
Den har ett antal bra skådespelare med också (om man är nyfiken eller bryr sig om den delen); Michael Keaton, Stanley Tucci, Mark Ruffalo, Rachel McAdams, Liev Schreiber, John Slattery, Paul Guilfoyle .... Okej, jag erkänner att jag fick googla på de tre sista namnen (kände igen deras ansikten dock) men yo, stjärnpackat.
Sitter och tittar på en dokumentär om Cannae,
 
Chikasessan är precis likadan! När vi åkte över till UK med färjan från Danmark tog själva redan tretton timmar-ish, men riktigt hur länge det blev med av och pålastning, med parkering och passkoll och det andra och det tredje vet jag inte riktigt. Vi fick i alla fall tillfälle att ta ut hundarna var fjärde timme på båten och gå med dem till en 'sandlåda' på bildäck för kiss och bajs. Kailzie använde lådan minst en gång i alla fall (en del hundar kissade på däcken på andra parkerade bilar. 😅 :angel: ) men shiban tyckte att faciliteterna var HELT under par, det fanns ju inte ens ett buskage, så hon höll sig.
Vi kom iland i Harwich nästa dag och navigerade oss ut från hamnområdet. Det tog ytterligare några timmar innan vi kom till en rural väg där vi kunde parkera så att jag kunde ta med hundarna på en liten promenad längsmed en stig i gräset.... ändå skulle det sniffas i säkert trettio minuter innan hon hittade en fläck tillräckligt bekväm att kissa på. :meh: Tror nog det gick runt tjugo timmar i slutänden.

Det åsido avskyr jag verkligen när jag inte finns hemma så att hon kan tala om när hon vill gå ut. Är jag däremot hemma kör jag inte upp en nöjd hund var fjärde timme bara för att det är så det ska vara heller, för all del. :)

Miss Mandy hade formodligen tagot lika lang tid innan hon valt stalle om jag inte redan hade tranat att “kissa” pa komando.:p

A andra sidan kunde hon ju absolut inte bajsa nar vi varit i Arizona … dar fans ju inget gras alls. :jawdrop: Hon behovde inte manga stran, men nagot annat an sand tyckte hon att hon fortjanade.. Vid en resa bajsade hon en gang pa 5 dagar … for att jag gjorde en extratrip pa flera timmar for att hitta gras😣
 
Tog en fika på Tinget efter jobbet idag. Handlade sedan på TGR och Hemköp innan jag åkte hem
Blev tvungen att räkna igenom Willys beställning som kom igår till smörgåstårtorna som ska göras till årsmötet på onsdag. På min beställning står det 1060, de har dragit 980 så lite skumt. Men vad jag kunde se, så har allt kommit :confused:
Köpte du viktvaror så lägger de nog på lite och sen när beställningen packats och de vet hur mycket det blev så drar de den faktiska kostnaden.
Så gör Coop iallafall.
 
Vet inte om någon följt vad som hänt i Kanada där lastbilschaffisar och vit makt och diverse alt-right och rasister ockuperat Ottawa och även en gränsövergång mellan USA och Kanada. Den sk Freedom Convoy protesterar mot vaccinkrav när de kör mellan USA och Kanada - ca 90% av alla lastbilschaufförer är vaccinerade. De har nu ockuperat Ottawa i nästan tre veckor.

Ottawabor och andra kanadensare runt om har tröttnat på dem och en del använder sången ram ranch som en del av motståndet mot chaffisar och vit makt och rasisterna.

https://www.buzzfeednews.com/article/paulmcleod/ottawa-trucker-protests-ram-ranch

Twittertråden är helt hysteriskt rolig


NSFW

 
Och där så gick mina planer med att spendera en helg med med min dotter om intet!
Varför. för att exet inte hittar en bussbiljett eller orkar inte möta med bil halvvägs. (som överenskommelsen var).
Den riktiga anledningen är att dottern inte kan lämna huset då ex jobbar.
då blir huset kallt om dottern inte är hemma och eldar för de har inte råd med elräkingen.
Och hundarna kan inte få mat heller.
nå väl struntar i anledningen. ville bara träffa min dotter.
Kunde du inte hämtat dottern med bil då?
 
Funderar på om jag ska äta frukost nu eller vänta på att dottern vaknar :confused:
Dagens planer är att köra till stallet vid 8.30-tiden, duscha, se till att dottern packar klart och sen lämna henne på centralen i Lund.
Såklart också titta på OS och förhoppningsvis även melodifestivalen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 382
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp