Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Waaah!!! Fick precis samtal om att de vill ha mig på fika senare i veckan på jobbet jag sökt! Då ska jag få träffa alla i personalen och förutsatt att det känns bra för alla så får jag jobbet!!! :banana::eek: :banana: :eek: :banana:

De hade t.o.m. haft personer för intervju som hade rejält med erfarenhet, men ändå tyckte de att det var något speciellt med just mig. Jösses. Jag är helt skakis nu (och var nära på att glädjeskrika chefen i örat... Hon skrattade åt mig då :D ).
Men vad roligt 🤩, grattis 🙌
 
Jag sitter på ett hotellrum i Tällberg. Jag hamnade i något annex och jag misstänker att jag är enda personen i byggnaden. Hade egentligen tänkt äta något men det är 200 meter att gå till huvudbyggnaden och noll belysning. Ostädat rum (otömd papperskorg) fick mig dessutom att bli ganska osugen på att testa restaurangen. Lustigt nog luktar det ändå starkt av matos i rummet.

Tur att jag ska checka ut tidigt imorgon bitti. Tror att jag ska skriva en negativ recension för första gången i mitt liv.

Jag fick dock en mycket fin promenad från tåget till hotellet med solnedgång över Siljan!
 
Waaah!!! Fick precis samtal om att de vill ha mig på fika senare i veckan på jobbet jag sökt! Då ska jag få träffa alla i personalen och förutsatt att det känns bra för alla så får jag jobbet!!! :banana::eek: :banana: :eek: :banana:

De hade t.o.m. haft personer för intervju som hade rejält med erfarenhet, men ändå tyckte de att det var något speciellt med just mig. Jösses. Jag är helt skakis nu (och var nära på att glädjeskrika chefen i örat... Hon skrattade åt mig då :D ).
Stort grattis!
 
Lärde mig kassan på jobbet idag; helt klart annat kassasystem än det jag lärt mig 😄. Efter jobbpasset åkte jag till stallet och skrittade ut med härligt sällskap; underbar avkoppling i skogen på hästryggen bla längs den fina stigen med lite höjd utöver sjön; var himla längesen så hade blivit lite mer snårigt men härligt 😍. Ikväll fick det bli den första brasan för den här hösten; mys 😍. Lillkissen blev först skraj men sen nyfiken 😄.Åhåjaja, sovdags! 😴
 
Borde sova, ska träna nu på morgonen och sen är det kursintroduktion på eftermiddagen innan jag ska åka till Truleman. Måste rota fram en tunn pyjamas åt honom nu, farbror får inte bli kall om nätterna men dörren behöver stå på glänt och fönstrena öppna för att få liten att cirkulera bättre. Vi har fläktar i alla boxar men med tanke på elpriset så försöker vi inte köra med dem just nu så istället får farbror ta på sig pyjamasen ♥️

Kajsa röjer i vanlig ordning vid den här tiden 😂 Aldrig en lugn stund på nätterna men på dagtid sover hon som en liten 🐷 på köksstolen.
 
Vet inte om det gör att jag drömmer mer när jag lägger mig tidigt?

I natt skulle jag beställa mat, kebab. Det tog tid, blev inte det jag trodde och skulle kosta mer än 1000 kr! Han som tog betalt kunde inte hitta felet och det tog jättelång tid. Jag hann glömma att jag hade mitt barn i bilen (som jag också parkerat orimligt långt därifrån!).

Det slutade med att en annan anställd kom och sträckte sig över mig och lade sin rock i min mat. Då ville jag inte äta den och stormade ut! Under tiden jag gick (den extremt långa vägen) till bilen kollade jag mitt konto hela tiden om de hunnit dra några pengar 😂

Gick också sådär sakta som jag gör i mina drömmar ibland, som att jag sitter fast i ett gummiband och inte kommer någonstans…

Edit. Apropå priset skulle det först bli typ 590 kr. Det tyckte jag var helt rimligt. Priserna har ju stigit osv. Han i kassan nickade. 590kr för en kebab med bröd 😂
 
5:30 var rundan gjord.
Nu är jag duschad och klar och ska snart äta en macka och dricka kaffe.
Skönt med fredag.
B5575598-65C2-4ADF-8608-4BBB4871D6EB.webp
 
Lite inspiration från Olof Röhlanders senaste nyhetsbrev. Happy Friday :) !!

Om du odlar självförakt kommer det att växa. Om du odlar besvikelser och avundsjuka fylls den inre trädgården av det. Om du odlar gamla oförrätter slår de snart rot.

Vill du må bra? Klart du vill. Mår du bra av att tänka som du gör? Om inte, börja odla en ny inre trädgård.
 
Hade köpt sån där kakmix till kollegan man bara lägger till vatten (det är hans absoluta favorit och den finns typ ingenstans där han bor) Han kom in, såg kakmixen på sitt bord, skrek JAaaAAA. Började sedan köra en hejarklacksramsa "Kakor, Kakooor shaaalalalala"

:D Min kollega är mkt normal osv...
 
Eftermiddagens möte avbokat så slipper jag det. Vilket betyder att jag helt ostört kan sitta med dagens uppgift. Dvs att grotta ner mig i ett halvknepigt personuppgiftsärende. Sitter på hemmakontoret så jag sätter på en stor kanna kaffe, spelar hårdrock så rutorna skallrar och slår upp mitt pappersex av dataskyddsförordningen.
 
Vet inte om det gör att jag drömmer mer när jag lägger mig tidigt?

I natt skulle jag beställa mat, kebab. Det tog tid, blev inte det jag trodde och skulle kosta mer än 1000 kr! Han som tog betalt kunde inte hitta felet och det tog jättelång tid. Jag hann glömma att jag hade mitt barn i bilen (som jag också parkerat orimligt långt därifrån!).

Det slutade med att en annan anställd kom och sträckte sig över mig och lade sin rock i min mat. Då ville jag inte äta den och stormade ut! Under tiden jag gick (den extremt långa vägen) till bilen kollade jag mitt konto hela tiden om de hunnit dra några pengar 😂

Gick också sådär sakta som jag gör i mina drömmar ibland, som att jag sitter fast i ett gummiband och inte kommer någonstans…

Edit. Apropå priset skulle det först bli typ 590 kr. Det tyckte jag var helt rimligt. Priserna har ju stigit osv. Han i kassan nickade. 590kr för en kebab med bröd 😂
https://www.bukefalos.se/threads/konstiga-droemmar.1502022/

:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp