Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läget? Har inte tid att läsa ikapp precis allt men jag jobbar på några sidor tillbaka iaf!

Förra helgen höll all personal på att sluta (våran utländska rektor frågade oss om det var ok om han lämnade i Oktober redan :eek::eek::eek:). Totalt kaos på hela skolan fram tills typ, i morse? Eller inte. Det kanske är total kaos fortfarande och jag bara märker inte?

Måndag och Tisdags förmiddag: La till Bibliotekarie på min CV :cool: Kära A var stressad över att fundera ut ett system för att hålla kolla på Engelska böckerna. Det är nu kirrat! Alla våra "internationella" text books är nu i ett ordentligt biblioteks system (som är grattis upp till 2000 titlar, jag kan ge länken om någon vill ha ett) och alla har bar codes (som jag har limmat och klistrat in individuellt.......för inte tusan har vi stickers). Måste katalogföra alla våra"novels" i det "riktiga" biblioteket och alla våra Kinesiska text books.

Tisdag eftermiddag: kommer inte ens ihåg vad jag gjorde (jag har typ ingen hjärna kvar just nu) men det var i princip allt och ingenting. Hade inte planerat en enda lektion än. Sprang genom dörren vid 17 för att eleverna kom tillbaka från militär läger och jag ville inte fastna (kramade om ett par av våra lärare som var helt slut som just kom tillbaka).

Onsdag: skulle vara öppnings ceremoni på morgonen. Placerings tester för engelska och vetenskap på eftermiddagen. Blev istället: TOTAL KAOS!!!!

Jag vaknar vid 5 av en mardröm, mardrömmen är att jag inte kan ta mig till brunchen som vi har planerat på Söndag! Kollar mobilen, chefen har vaknat av en liknande mardröm och hans meddelanden är om hur verkligheten liksom blir våran mardröm.
Myndigheterna har stängt skolan tills vidare, massa panik meddelanden typ 1 på natten från en av våra rektorer om hur alla måste kunna undervisa online på morgonen. Ehhh fast eftersom eleverna inte börjat ordentligt än har de ingen email, och inte tillgång till vårat online system. Vi undervisar även annorlunda online så då måste alla lektioner planeras om! (och majoriteten av våra lärare är nya och vet inte hur så då måste vi träna dem).
Info meddelanden om att eleverna inte får lämna husen de bor i (vi är en internat skola). För det bekräftat att vi är stängda pga covid spårning till någon på militär lägret vid 6:30. Så vi börjar ordna allt skit som behövs (speciellt för nya lärare). Vid 7:30 har myndigheterna öppnat skolan igen pga false alarm.....vi börjar 8! En del personal hade kört hela vägen in, blev tillsagda att vända, kört hela vägen hem, sen fick de vända igen.
Så de stackars eleverna fick ha placerings prover på morgonen istället och alla föräldrar fick komma till öppnings ceremonin på eftermiddagen istället!

Var vaken till 23 igår för att rätta prov från alla elever (efter nattstudie övervakning). Vaken igen vid 5 och idag har varit kaos igen men mindre än innan? Tror jag? Vi lyckades få eleverna tilldelade sina klasser beroende på engelska och vetenskaps nivå!

Hade min första undervisningsklass idag på eftermiddagen! AS nivå (lite som år 2.5 på Svenska gymnasium). Har knappt hunnit förbereda lektionen, dubbel lektion, ingen elev avled, ingen lärare avled, eleverna jobbade HELA lektionen och var riktigt bra! Baserat på det har jag nu en plan (vag på några ställen men elevernas respons får guida vart vi tar det) på hur jag ska ställa om hela min undervisning för AS/A level. Jag tänkte försöka bli fantastisk som lärare och inte en medelmåtta som jag var förra året - det 'r liksom roligare för mig att gå till jobbet på det sättet :rofl:

Take 3 för totalt kaos nästa vecka!
Tror våra skolor är i samma universum :idea: (För i verkligheten finns de definitivt inte!)
 
Delat ut några (professionella) slevar åt höger och vänster :o Man kallar inte mig dålig på administration ostraffat när jag jonglerade fyrtioelva saker samtidigt i går, blev utskälld x2, och pga den helt sinnessjuka arbetsbelastningen varken fick gå på toa eller käka lunch. Att dessutom försöka gå bakom min rygg med vissa klagomål, och att be min kollega att göra mina arbetsuppgifter och skriva mellan raderna att jag skiter i dem när jag informerat att jag kommer inte hinna just exakt nu men gör det de bett om så fort jag kommer in på morgonen.
Så himla komiskt felsteg att liksom gå bakom ryggen så med en av mina närmsta kollegor som jag känt i fem år, vad trodde de han skulle göra liksom? Klart han vidarebefodrar till mig och undrar vad de gafflar om :D

Skrev även till chefen för att informera om diverse slevar jag delat ut så han har koll på vad som hänt. Lite snäll är jag ändå :angel:
Helt rätt! Önskar att de kunde göra samma här (kulturskillnad som förhindrar det). Den enda personen i våran operations department som jobbar konstant och typ gör allt (hon har ingen support personal i sin avdelning som kan göra annat än typ flytta möbler) har gjort ALLT med att få allt ordnat i skolan. Alla möbler, whiteboards (they fucked up the white boards last year :angel: i år fick hon ordna det och nu var alla installerade av professional personal och hon kollade med lärarna som vet vilken höjd de ska ha. Bara en sån jävla sak) och har ordnat med tre labb installationer, 13 klassrum med möbler, ny canteen, ny gymnastikhall, internat elevernas rum, personalens rum (vi har lärare som bor på skolan). Precis allt! Alla företag som ska in, alla möbler, lampor, golv osv som ska beställas.

Så hennes chef har skrikit på henne konstant om att hon inte gör sitt jobb ordentligt när han och många andra inte gör sitt jobb typ alls - vi var inte glada för lämnar hon har vi ingen i operations som funkar!
 
Tror våra skolor är i samma universum :idea: (För i verkligheten finns de definitivt inte!)
Definitivt! Är du också i Kina :rofl: (och nej, de är absolut inte så härpå alla privat skolor här och deras government skolor är super strikta! Jag har skickat ut min CV redan för nästa år, målet är en mycket bättre skola! Typ en av topp skiktet vore fint:rofl::angel: Det är vad jag sa till min headhunter iaf.)

Hade det varit bekräftad covid kontakt i Onsdags morse hade vi alla blivit inlåsta! De kommer och sätter ett elektroniskt lås på lägenhetsdörren (been there, done that, ha inte en Amerikansk huskamrat!), så vid 6 på morgonen försöker jag organisera ett covid prov för mig och min chef (för han har allt annat skit, vi bor i samma område) till våra lägenheter med våran community personal bland allt annat.

Än så länge har våran community varit fantastiska runt covid, de följer alla regler till punkt men de kommunicerar bra och är snabba med att skicka folk för att göra prover i lägenheten så man kan bli släppt ochorganiserar med saker man behöver (t.ex. kontakt med våran supermarket för att handla) om det skulle behövas.
 
Fullbokad doktor har klämt in en tid 😱😱

(Jag ringde VC för en timme sedan så de lär få några guldstjärnor…)
Verkar vara rätt vecka för div. vård-relaterade ärenden! Jag ringde upp min VC i går bara för att prata igenom en grej lite snabbt, men de tyckte absolut att jag skulle få telefontid med en läkare nu på morgonen, och läkaren tyckte absolut att hon behövde träffa mig, så från att ha väntat mig ett kort samtal med en receptionist igår eftermiddag sitter jag nu här med både fysisk läkartid och tid för blodprov inom 24h. Min VC är vanligtvis kaos och ingen av de sakerna går nånsin att få tag på med mindre än två veckors marginal i vanliga fall :eek:

(nu sitter jag naturligtvis istället och har dåligt samvete för att jag tar upp en värdefull läkartid för något som jag inte ens tycker verkar vara så allvarligt, och är det verkligen tillräckligt mycket fel på mig för att uppta dessa resurser, men försöker intala hjärnan att det var ju faktiskt inte min bedömning så det så)
 
Har haft huvudvärk hela dagen och kännt mig sådär trött och svag. Sambon fick ta mötet på banken själv och nu hämtar han take-out i form av paneer butter och garlic naan till hockeyn.

pPqH9lN.webp
 
Fullt upp idag, har gjort en massa nytta och en hel del roligt också. Nu ganska slut så hoppas hundarna nöjer sig med en kortare kvällsrunda.

Köpte lite saker att göra höstfint i vardagsrummet med, bland annat två lyktor, små pumpor och torkade granatäpplen. Det blev fint, men inte riktigt rätt känsla – lite för strikt, lite för dramatiskt, lite för hotellsnyggt. Inredning är verkligen en hel kunskap för sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp