Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker jobba, går sådär när en kund verkar ha fått för sig att jag är hens mentor på hens jobb och ringer/mailar mig för att fråga om hur deras affärssystem fungerar och hur hen gör en ny bokning i ett annat system som jag aldrig haft tillgång till. Senaste mailet jag fick handlade om att hen glömt boka transport igår till en annan leverantör till det företaget hen jobbar på och undrade om jag kunde fixa det. O_o
 
Stickar testlappar och dricker te samt skriver en inköpslista för saker som behövs till köket. Kökslampa och vattenkokare står högst på listan. Lite jobbigt att inte ha en kökslampa nu när det börjar bli mörkt. Mvh Lever tydligen spartanskt när det kommer till belysning. :laugh: Orimligast är nog brödhållaren jag vill köpa med tanke på att jag undviker gluten.
 
Dricker morgonkaffe och väntar på att jobbet ska dra igång. Under tiden roar jag mig med att boka in en heldagsvandring i regnskogen med början 06:10. Maken är inte helt övertygad om att det är en bra idé att gå upp kl 5 på semestern, men vill man se så mycket coola djur som möjligt får man minsann inte ligga på latsidan!

Undrar förresten om jag lever upp till den sydamerikanska guidens fördomar om superorganiserade skandinaver genom att boka in en tur sisådär 6 månader i förväg :angel: Ja ja, återigen: you snooze you lose!

Låter tvärtemot vad maken tycker som en helt fantastisk idé! :love: Vore så häftigt att få uppleva riktig regnskog någon gång :love:

Var nog eventuellt ännu mer fascinerad och road än barnet när hon och jag tillsammans besökte den lilla innomhus-regnskogen på universum :angel::laugh:
 
När jag åkte till jobbet låg det en död fladdermus nedanför trappen..Blir ju hypokondrisk och nojig över risk för rabies och om förmodligen kattan varit på den...:eek:
 
Vaknade för några timmar sen, bryggde mig en kopp te och gick ut i trädgården för en vända. Skulle bara titta lite och njuta av solen. Gick förmodligen in i någon tidsbubbla för nu när jag kom in igen har det gått två timmar. Så stor trädgård har jag inte. Förstår inte hur det går till för jag har ju inte gjort något vettigt.
 
Blir på så dåligt humör av sånt här, tycker det är så svårt. Ska sälja en grej, och skicka iväg den. Har nu efter mycket om och men hittat en passande kartong.
Men sedan då? Hur räknar jag ut frakten?
Jag har ingen våg.. Bryter snart ihop på detta..
Du kanske kan uppskatta den och sedan lägga på lite marginal. Ofta är ju minsta vikt för ett paket sådär 2kg och kanske går att veta att det blir mindre?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp