Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det bara vikt posten går på? För är en rätt stor kartong..

Spelar viss roll även med storlek. Men gränsen går typ vid stor som flyttkartong.

1662635293105.webp
 
Kört häst, just nu står han och myser i vanlig ordning. Mycket pyssel för att hålla dem fina i kroppen går åt men det är värt det.

Har ont i huvudet, trodde det skulle släppa när jag hade ätit och varit ute men får ge upp och ta en huvudvärkstablett.
Träffade syster den yngre i stan idag och hon erbjöd att vi fick ta hennes gamla soffa så länge för hon ska byta och vår är i rätt uselt skick nu.
 
Låter tvärtemot vad maken tycker som en helt fantastisk idé! :love: Vore så häftigt att få uppleva riktig regnskog någon gång :love:

Var nog eventuellt ännu mer fascinerad och road än barnet när hon och jag tillsammans besökte den lilla innomhus-regnskogen på universum :angel::laugh:
Ja, det har varit en dröm för mig hur länge som helst så jag är vansinnigt taggad (och det är maken också, även om det muttrades lite över den tidiga timmen ;))! Har alltid varit väldigt fascinerad av djur och natur och då känns Costa Rica som helt rätt ställe att åka till. Det är tydligen inte ovanligt att stöta på sengångare, apor och diverse exotiska fåglar i trädgården till huset vi ska hyra. Mitt enda problem är alla insekter och ödlor som kommer på köpet, men det får jag bara lära mig att hantera helt enkelt! Kan det bli mars snart?! :D
 
Haha min chef kom instormande "asså vafan den där hopptävlingen du vet?" Jag: :confused:
Kopplar till slut och frågar "Du menar Sweden International Horse Show?"
Han: "Ja exakt, när är den? får jag gå på den?" Jag förklarar att självklart får han? De vill ju sälja biljetter osv.
"Fan va kul! Jag ska gå, jag köper biljetter nu!" utbrister han och skuttar iväg.

Ehhh? Vad hände? Fattar noll :rofl: Hoppas jag slipper se honom där, får gömma mig nere i stallarna för det mesta :angel:
 
Pausar med lunchsmoothie efter en intensiv men produktiv jobb-förmiddag. Skönt att känna att jag kommer framåt, igår var det som att kämpa sig igenom ett tjockt hav av kola (inte på ett bra sätt alltså, även om kola nu råkar vara väldigt gott). Chefen har också skärpt sig sedan igår, jag tror han kände av mina smått, eh, frustrerade vibbar :angel:
 
Pausar med lunchsmoothie efter en intensiv men produktiv jobb-förmiddag. Skönt att känna att jag kommer framåt, igår var det som att kämpa sig igenom ett tjockt hav av kola (inte på ett bra sätt alltså, även om kola nu råkar vara väldigt gott). Chefen har också skärpt sig sedan igår, jag tror han kände av mina smått, eh, frustrerade vibbar :angel:
Äsch, nu blev jag sugen på kola! Får kanske unna mig en påse efter eftermiddagens läkarbesök :)
 
Hemma, otroligt trött och stressad med huvudvärk från helvetet. Jag är frustrerad över en person som lovat göra något och trots att jag ringt fyra ggr för att påminna säger personen bara, ja, jag ska göra det och sedan händer ingenting. Paniken växer eftersom det har potentialen att bli total katastrof. Så imorgon ska jag åka hem till personen ifråga och sätta mig i soffan och vänta tills hen gjort vad hen ska.

Nu tror jag att jag går och lägger mig och vilar lite.
 
Läget? Har inte tid att läsa ikapp precis allt men jag jobbar på några sidor tillbaka iaf!

Förra helgen höll all personal på att sluta (våran utländska rektor frågade oss om det var ok om han lämnade i Oktober redan :eek::eek::eek:). Totalt kaos på hela skolan fram tills typ, i morse? Eller inte. Det kanske är total kaos fortfarande och jag bara märker inte?

Måndag och Tisdags förmiddag: La till Bibliotekarie på min CV :cool: Kära A var stressad över att fundera ut ett system för att hålla kolla på Engelska böckerna. Det är nu kirrat! Alla våra "internationella" text books är nu i ett ordentligt biblioteks system (som är grattis upp till 2000 titlar, jag kan ge länken om någon vill ha ett) och alla har bar codes (som jag har limmat och klistrat in individuellt.......för inte tusan har vi stickers). Måste katalogföra alla våra"novels" i det "riktiga" biblioteket och alla våra Kinesiska text books.

Tisdag eftermiddag: kommer inte ens ihåg vad jag gjorde (jag har typ ingen hjärna kvar just nu) men det var i princip allt och ingenting. Hade inte planerat en enda lektion än. Sprang genom dörren vid 17 för att eleverna kom tillbaka från militär läger och jag ville inte fastna (kramade om ett par av våra lärare som var helt slut som just kom tillbaka).

Onsdag: skulle vara öppnings ceremoni på morgonen. Placerings tester för engelska och vetenskap på eftermiddagen. Blev istället: TOTAL KAOS!!!!

Jag vaknar vid 5 av en mardröm, mardrömmen är att jag inte kan ta mig till brunchen som vi har planerat på Söndag! Kollar mobilen, chefen har vaknat av en liknande mardröm och hans meddelanden är om hur verkligheten liksom blir våran mardröm.
Myndigheterna har stängt skolan tills vidare, massa panik meddelanden typ 1 på natten från en av våra rektorer om hur alla måste kunna undervisa online på morgonen. Ehhh fast eftersom eleverna inte börjat ordentligt än har de ingen email, och inte tillgång till vårat online system. Vi undervisar även annorlunda online så då måste alla lektioner planeras om! (och majoriteten av våra lärare är nya och vet inte hur så då måste vi träna dem).
Info meddelanden om att eleverna inte får lämna husen de bor i (vi är en internat skola). För det bekräftat att vi är stängda pga covid spårning till någon på militär lägret vid 6:30. Så vi börjar ordna allt skit som behövs (speciellt för nya lärare). Vid 7:30 har myndigheterna öppnat skolan igen pga false alarm.....vi börjar 8! En del personal hade kört hela vägen in, blev tillsagda att vända, kört hela vägen hem, sen fick de vända igen.
Så de stackars eleverna fick ha placerings prover på morgonen istället och alla föräldrar fick komma till öppnings ceremonin på eftermiddagen istället!

Var vaken till 23 igår för att rätta prov från alla elever (efter nattstudie övervakning). Vaken igen vid 5 och idag har varit kaos igen men mindre än innan? Tror jag? Vi lyckades få eleverna tilldelade sina klasser beroende på engelska och vetenskaps nivå!

Hade min första undervisningsklass idag på eftermiddagen! AS nivå (lite som år 2.5 på Svenska gymnasium). Har knappt hunnit förbereda lektionen, dubbel lektion, ingen elev avled, ingen lärare avled, eleverna jobbade HELA lektionen och var riktigt bra! Baserat på det har jag nu en plan (vag på några ställen men elevernas respons får guida vart vi tar det) på hur jag ska ställa om hela min undervisning för AS/A level. Jag tänkte försöka bli fantastisk som lärare och inte en medelmåtta som jag var förra året - det 'r liksom roligare för mig att gå till jobbet på det sättet :rofl:

Take 3 för totalt kaos nästa vecka!
 
Haha min chef kom instormande "asså vafan den där hopptävlingen du vet?" Jag: :confused:
Kopplar till slut och frågar "Du menar Sweden International Horse Show?"
Han: "Ja exakt, när är den? får jag gå på den?" Jag förklarar att självklart får han? De vill ju sälja biljetter osv.
"Fan va kul! Jag ska gå, jag köper biljetter nu!" utbrister han och skuttar iväg.

Ehhh? Vad hände? Fattar noll :rofl: Hoppas jag slipper se honom där, får gömma mig nere i stallarna för det mesta :angel:
Men hjälp han har tydligen köpt biljetter till typ allt? 🙈
Nåja, då finansierar han en av mina favoritveckor.
 
P.S. det kom inte så roliga nyheter från militär lägret om eleverna. Så jag var lite orolig. Än så länge har jag noll problem med dem. De har tillräckligt med respekt för att jag ska få dem att lyssna och inte argumentera (även när de inte kan Engelska eller är uppstudsiga tonårspojkar) på regler som vi har på skolan som de måste sköta sig efter (första veckorna är kritiska eftersom många har flyttat hemifrån för första gången och de kommer testa gränserna :rofl:).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp