Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
QUOTE="bettysmatte, post: 20007185, member: 3593"]
Min man - som inte är svensk medborgare men har permanent uppehållstillstånd - får inte rösta i riksdagsval. Bara i region och kommun. Japp. han är en BRA bit över 18 år.... :D
Hur många år måste man vara svensk medborgare för att få rösta då?
[/QUOTE]
Det får man väl förmodligen direkt om man blir svensk medborgare?
 
20220908_071603.webp

Mysig morgon med katterna :love: om en kvart är det dags ge mig av till jobbet dock.
 
Hey ho lets go!

Fullt ös medvetslös idag fram tills måndag morgon. Hur i hela friden ska jag hinna med allt?

Men men det får bli ett senare bekymmer nu ska jag hinna med jobbdagen :)

Nya frysen står på plats och självklart drog det med sig en massa problem. såsom att flytta ett kontakt uttag då denna frys vart mkt djupare ikväll ska jag byta kylen. har en som är intresserad av att köpa kylen så håller tummarna för att de vill komma i helgen.
 
Har nog haft sämsta veckan på länge! Är fortfarande yr, illamående och kallsvettig när jag är uppe och går för mycket men mår bra när jag sitter och ligger. Så länge jag kan skjuta över alla 3D-ritningar till min kollega funkar det okej att jobba.

Den här veckan har varit fullständigt galen med allt från rena brandkårsutryckningar till en stad flera timmar bort, underentreprenörer som inte lyckats hålla sina åtaganden och som därför skjutit hela planeringen i sank och en kollega som höll på att välta en hel flaska isvatten under en av våra kunder på en representationslunch :laugh:

Igår hoppade jag in i bilen som vanligt på morgonen, började köra mot jobbet och kom ungefär 300 meter innan bilen indikerade att jag behövde köra in till kanten och stanna. Det visade sig att mitt ena däck hade fått punktering och jag fick därför kalla på vägassistans.
Efter att ha väntat i bilen i över två timmar kom äntligen bärgaren. Som om det inte räckte med allt annat som varit den här veckan så kände jag igen killen som skulle hjälpa mig med däcket. Jag har varit på dejt med honom för över ett år sedan och jag insåg skamset att jag sedan hade ghostat honom efteråt när han föreslog att vi skulle ses igen. (Ja, jag får verkligen skylla mig själv, jag förtjänade den stela stämningen :laugh:)
 
Är det mammahästen? Eller någon annan? Så ledsamt hur som helst 😢
(Har mest sett dig skriva om Trule och fölet ❤️)
Våran 1 åring 😭 Hon har bott borta sedan i April för att hon skulle köras in och få leka med jämnåriga kompisar .. Hon bor bara 30 minuter hemifrån så vi är där med jämna mellanrum och tittar hur hon har det. Och tanken var nu operation, fortsätta träna ett tag till sen efter konvalescens och sen komma hem i vinter/vår och fortsätta hemma.
 
Våran 1 åring 😭 Hon har bott borta sedan i April för att hon skulle köras in och få leka med jämnåriga kompisar .. Hon bor bara 30 minuter hemifrån så vi är där med jämna mellanrum och tittar hur hon har det. Och tanken var nu operation, fortsätta träna ett tag till sen efter konvalescens och sen komma hem i vinter/vår och fortsätta hemma.
Men nej, vad tråkigt med en så ung häst 😔
Aldrig roligt förstås… ❤️
 
Dricker morgonkaffe och väntar på att jobbet ska dra igång. Under tiden roar jag mig med att boka in en heldagsvandring i regnskogen med början 06:10. Maken är inte helt övertygad om att det är en bra idé att gå upp kl 5 på semestern, men vill man se så mycket coola djur som möjligt får man minsann inte ligga på latsidan!

Undrar förresten om jag lever upp till den sydamerikanska guidens fördomar om superorganiserade skandinaver genom att boka in en tur sisådär 6 månader i förväg :angel: Ja ja, återigen: you snooze you lose!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp