Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjurar för att såret jag har haft på armen sedan maj verkar gått upp igen, och jag inser att jag nog borde gå och kolla upp skiten... Men då måste jag ju ringa och jag hatar att ringa och jag hatar att ta upp tider för någon annan som skulle behövt den.
Nu gör det dessutom ont runt såret. Så himla jobbigt.
 
Jag är ledsen, men det där ser OÄNDLIGT mycket krångligare ut än en locktång! :D Sedan jobbar jag ju alltid och måste oftast tvtta håret när jag kommer hem, så att sova på det där viset och hoppas på lockar nästa kväll är svårt.

Det är inte alls krångligt! Jag sover med håret sådär :D
Tvättar håret tre gånger på två veckor och rullar det även då. Låter det lufttorka ett par timmar bara innan rullning.
 
Det är inte alls krångligt! Jag sover med håret sådär :D
Tvättar håret tre gånger på två veckor och rullar det även då. Låter det lufttorka ett par timmar bara innan rullning.
Det funkar nog inte för mig. 😅 Jag skulle aldrig kunna sova så, skulle förmodligen lyckas knyta fast fingrarna i snöret och tvättar håret ungefär varannan dag. Det vore ett evigt rullande! Sedan vill jag ju inte ha lockigt varje dag, bara när jag går ut en gång om året. Snabbfix liksom. Det låter inte riktigt om det jag letar efter. :)
Men tack för tips, jag kanske provar en vacker kväll i Maj!
 
GUD HÖR BÖN. Det blir inga aluminiumfönster!!!!!
Efter kraftfullt lobbande så har styrelsen tagit beslutet att kitta och måla befintliga fönster.
En sekund senare säger ngn ”öhm alltså vi behöver väl inga persiska mattor i entréerna, är ju mer lättstädat utan”?!

:crazy:

Okej jag kommer unna mig att andas ut i tre timmar nu typ….
 
GUD HÖR BÖN. Det blir inga aluminiumfönster!!!!!
Efter kraftfullt lobbande så har styrelsen tagit beslutet att kitta och måla befintliga fönster.
En sekund senare säger ngn ”öhm alltså vi behöver väl inga persiska mattor i entréerna, är ju mer lättstädat utan”?!

:crazy:

Okej jag kommer unna mig att andas ut i tre timmar nu typ….

Baby steps (du kommer nog att få runt dem vad gäller mattorna också) :D
 
När man lämnat bil och hästsläp hos en vän får man istället köra svenskt 😄. Före det och en liten stund I stallet och myste med min fina häst 🥰 efter jobbet; mest märkt upp lådor som skulle levereras, skurit marmeladkonfektyr och stått i cocosbollsproduktionen; flöt ju på toppen när vi samarbetade fint 🤩, och före det lite städning här hemma ☺️. Nu efter dusch, middag och sett kvällens avsnitt av Halv åtta hos mig och lite inför valet är det hög tid att sova 😴.
 
QUOTE="bettysmatte, post: 20007185, member: 3593"]
Min man - som inte är svensk medborgare men har permanent uppehållstillstånd - får inte rösta i riksdagsval. Bara i region och kommun. Japp. han är en BRA bit över 18 år.... :D
[/QUOTE]
Hur många år måste man vara svensk medborgare för att få rösta då?
 
QUOTE="bettysmatte, post: 20007185, member: 3593"]
Min man - som inte är svensk medborgare men har permanent uppehållstillstånd - får inte rösta i riksdagsval. Bara i region och kommun. Japp. han är en BRA bit över 18 år.... :D
Hur många år måste man vara svensk medborgare för att få rösta då?
[/QUOTE]
Så fort man blir svensk medborgare får man rösta i riksdagsvalet också. Sen beror det på när det är val utifrån när man blev svensk medborgare. En kompis ska rösta i riksdagsvalet för första gången i år men har bott och jobbat i Sverige i över 20 år. Men det var först för ett par år sedan hen ansökte om dubbelt medborgarskap.
Men kommun och region har hen röstat i många gånger.
 
Dags att försöka sova, livet stannar inte för det här men det har en förmåga att gå väldiga omvägar hela tiden.
I morgon ska iaf Truleman köras, mysa lite i skogen och sen på Fredag börjar min kurs äntligen så man får något annat tänka på en stund.
Är det mammahästen? Eller någon annan? Så ledsamt hur som helst 😢
(Har mest sett dig skriva om Trule och fölet ❤️)
 
Kom precis ihåg nattens dröm 😂
Drömde att vi hade en tvättmaskin våningen under mitt kontor på jobbet, något gick fel så den började spruta vatten i taket vilket resulterade i att vårt golv sjönk i ena hörnet. Ingen blev särskilt upprörd, men jag skulle skicka in en arbetsorder. Glömde dock det när jag gick hem 😂

Åh vad dumt, får se om kontoret står kvar när jag kommer dit!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp