Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller på och varvar ned. Skulle väl egentligen redan sova och så men har varit ute och prövat nya kameran på kvällens norrsken.
"Tyvärr" så tog batteriet slut däri så har inte kunnat kolla igenom bilderna så noga. Tur var väl det annars skulle jag väl vara uppe hela natten. :angel:
 
Helgen sa swosch!
Är fortfarande jättetrött men det är väl mentalt.
Har joggat mina 5,3 km och ser fram emot mina två kaffekoppar och min macka.

1C20DE35-E528-45FB-AE29-557B29C349B3.webp
 
Sitter å funderar på vad det här är för några. Stenhård kropp och återkommer lite då och då. Tycker de är minst lika jobbiga som tvestjärtarna som hittar in, enda skillnaden är att jag vet va de är då.

Har försökt googla, men hittar inte.

7F4FEF95-9CD1-4F22-9FF2-217CFB7116F8.webp
 
Snytbagge?
Insekt som nyper sig fast och som finns där träd/spån finns.

En vivel av något slag, ser dock inte vilken sort. Kanske öronvivel :)
Ingen aning vad det år för något. Finns inte så mycket trä/spån i lägenheten och har bara sett den på golven eller på toan.
Vet inte vart de kommer in.

Ett tag trodde jag att de kom för jag hade varit dålig på att städa, så städar så gott det går numera men de dyker upp ändå.
 
Ingen aning vad det år för något. Finns inte så mycket trä/spån i lägenheten och har bara sett den på golven eller på toan.
Vet inte vart de kommer in.

Ett tag trodde jag att de kom för jag hade varit dålig på att städa, så städar så gott det går numera men de dyker upp ändå.
Om du inte är rädd så kan du testa om den nyper sig fast om du sätter den på ett finger. Då är det en snytbagge.
 
Har precis ätit frukost. Sitter nu i soffan med äldsta hunden och funderar på om det är planerat att jag ska jobba eller inte. Jag sa i förra veckan att jag kan jobba idag, men vet inte riktigt om de då tar för givet att vi bestämt att jag ska, eller om de tänker höra av sig om det behövs. Det kan bli lite såna missar i kommunikationen ibland :p Drömde mardröm om jobbet inatt också, att jag hade blivit tilldelad mer jobb än vad som gick att klara och att ingen hade förståelse för det.

Usch. Trött är jag också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
699
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp