Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Synd att säga att jag är utvilad efter helgen 😅 Massa grejande här hemma i lördags och igår var jag borta stor del av dagen på utställning med taxen. Ridtur och promenad och det vanliga kvällsstyret när jag kom hem.

Ska försöka vara noga med att komma i säng i tid om kvällarna för den här veckan är rätt körig, men får jag sova ordentligt funkar det.

Fått en hel del jobb gjort på förmiddagen idag och på lunchtimmen gick jag en promenad med hundarna och när vi kom hem igen hade vi fått veckohandlingen levererad till dörren så jag packade upp det direkt. Plockade även i och ur diskmaskinen och hämtade upp tvätt från tvättstugan som ska vikas vid tillfälle. Jobba på nu fram till det är dags att börja med middagen och familjen kommer hem 🥰

Har egentligen bara en sak planerad ikväll och det är att jag och maken ska såga upp resterna efter virkessågningen till ved och köra in i pannrummet. Så borde kunna komma i säng i bra tid ikväll :)
 
Jag fryser som satan. Ska ta en kopp te och få upp värmen lite. Sjukt mycket att göra både på jobbet och privat och börjar bli lite stressad av hur jag ska hinna/orka med allt.

Idag fick hästen på sig nya skor och gammeltanten fick på sig skor så nu kommer hon få komma igång också.

Sambon åker till Gävle i jobb så jag kommer få rå om mig själv i några dagar vilket jag ser sjukt mycket fram emot :rofl:

Känne rmig ändå i rätt bra form och på ganska bra humör så min lilla nedåtgående trend med ovilja till att göra något vrkar ha skiftats till det bättre :)
 
Finns det inga morgontrötta läkare? Genuin fråga 😆 Blir alltid kallad typ 08.00. Svårt att ens skapa sig en uppfattning om jag lever vid den tiden på dygnet (vet ju knappt själv 😅?)
 
Senast ändrad av en moderator:
Har äntligen fått tag i mitt ångestdämpande som varit restnoterat i Sverige huuur länge som helst, även ersättningsvarianten. IYKYK. Men idag fanns det på mitt apotek så nu klarar jag mig, jag tar ändå bara vid behov på kvällen.

Passade på att veckohandla på stormarknad (obs, tsms med sambon som bärhjälp) och kom faktiskt väldigt billigt utan. Sen fick jag godkänt av husbonden att få laga mat :eek::love: så nu ligger det en fläskytterfilé i sous viden och gottar sig med lite marinad. Att fläskytterfilé och köpe-potatisgratäng känns som en festmiddag talar sitt tydliga språk vad gäller inflationen (och vår livssituation just nu) då vi egentligen både är gourmander och gourmeter som lägger väldigt mycket pengar på mat :angel: Här rättar vi munnen efter matsäcken, eller, försöker lära oss iaf..!

Men nu är jag beordrad sängvila så fönstershoppar faktaböcker som jag inte kommer köpa.
 
Började ju gå hos en jättebra psykolog tidigare i år. Idag fick jag veta att hon ska sluta :cry: Vet inte vad som kommer hända sen, om jag ska "börja om" med någon ny eller om det inte blir något mer. Det enda jag vet är att jag inte känner mig färdig-terapiad.

Jag vill inte att hon ska sluta! :cry: Tror ni att jag kan tvinga henne att stanna kvar? :angel:
(Bara för klargörande: sista meningen var inte helt seriös :D)
Rent fysiskt går det absolut att tvinga, frågan är om det inte tar onödigt mycket på dina resurser och tar fokus från själva terapin 😆

Hoppas du & terapeuten kan ha bra samtal kring hur det känns att hon ska sluta, det är absolut en legitim sak att använda er tid till. Sen kanske hon kan tipsa om en bra kollega, så att lite av tryggheten ni byggt upp förs över?❤️
 
Finns det inga morgontrötta läkare? Genuin fråga 😆 Blir alltid kallad typ 08.00. Svårt att ens skapa sig en uppfattning om jag lever vid den tiden på dygnet (vet ju knappt själv 😅?)
Jag kör en mycket kraftfull bön om eftermiddagstider till de kosmiska krafterna och hoppas att vibbarna når sekreteraren som ska boka tid. I närtid har jag en sjukt bra serie med snart 10 senaste läkarbesöken alla efter kl 11 och bara ett innan 13! Vet inte om det är bönen eller vad, men helt klart bättre än slumpen (eller väldigt bra slump). Det kanske hjälper att jag är utomlänare? Skriva dig i Haparanda?

I ärlighetens namn tror jag minst hälften av läkarna är lika plågade som dig av den arla timman. :sleep:
 
Jag kör en mycket kraftfull bön om eftermiddagstider till de kosmiska krafterna och hoppas att vibbarna når sekreteraren som ska boka tid. I närtid har jag en sjukt bra serie med snart 10 senaste läkarbesöken alla efter kl 11 och bara ett innan 13! Vet inte om det är bönen eller vad, men helt klart bättre än slumpen (eller väldigt bra slump). Det kanske hjälper att jag är utomlänare? Skriva dig i Haparanda?

I ärlighetens namn tror jag minst hälften av läkarna är lika plågade som dig av den arla timman. :sleep:

Jag tror att detta är ett ämne jag måste lyfta på nästa besök! 😆
Nu när det viktigaste är avklarat (Gerard Depardieus alkoholvanor) 😆
 
Sitter å funderar på vad det här är för några. Stenhård kropp och återkommer lite då och då. Tycker de är minst lika jobbiga som tvestjärtarna som hittar in, enda skillnaden är att jag vet va de är då.

Har försökt googla, men hittar inte.

Visa bifogad fil 99493
Ser ut som en snytbagge. Finns det färskt trä i huset eller utanför/skogsavverkning i närheten?
De brukar dras till sånt.
 
Jag var på en tredje intervju/platsbesök för en tjänst idag. Jag tyckte det kändes jättebra! Åååh vad jobbigt att det måste finnas andra kandidater. Så nu får jag gå och hoppas att jag har gjort ett tillräckligt bra intryck, för jag vill så gärna!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
699
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp