Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Flera kilometer? Det är vell bara att skrika till att de skall stanna. Har busschauffören glömt bort bromsen får den nog vakna till.

När jag växte upp hade vi hållplats utan skylt. Inte så ofta någon gick av heller så ibland fick man gå fram och förklara.
Ja de kan ju inte stanna varsomhelst på en 90 väg ?
Min taktik de senaste gångerna har varit att gå fram och säga att jag ska av vid x, som är nästa hållplats. Då har det bara hänt en gång att de missat hållplatsen :cautious:
 
Jaha. Chefen säger att jag ska beställa terminalglasögon på jobbets bekostnad. Jag åker för synkontroll och optikern säger att nej jag ska ha vanliga glasögon och därmed vackert betala dom själv. Tydligen har inte min syn blivit bättre på 4 år utan glasögon *ironi* så nu blev det nya glasögon för ca 1600 kr istället för gratis. Jaja, 50% syn på vardera öga för sig och 70% tillsammans så nu får jag se till att använda dom!
 
Jaha. Chefen säger att jag ska beställa terminalglasögon på jobbets bekostnad. Jag åker för synkontroll och optikern säger att nej jag ska ha vanliga glasögon och därmed vackert betala dom själv. Tydligen har inte min syn blivit bättre på 4 år utan glasögon *ironi* så nu blev det nya glasögon för ca 1600 kr istället för gratis. Jaja, 50% syn på vardera öga för sig och 70% tillsammans så nu får jag se till att använda dom!
Behöver du inte både och?

Jag har just beställt terminalglasögon utöver mina vanliga då jag behöver dom när jag sitter vid datorn.
 
Äta först! Det är skönt att ”gå ner” maten och om man går först så är risken stor att man är för trött för att laga mat sen.

Och så kanske man kan råka glömma bort promenaden...

Det blev att jag gick först, tänkte att jag nog kommer vara för trött efter jag har ätit. Och maten var faktiskt klar, vilket inte framgick i min fundering tidigare :D
 
Ja de kan ju inte stanna varsomhelst på en 90 väg ?
Min taktik de senaste gångerna har varit att gå fram och säga att jag ska av vid x, som är nästa hållplats. Då har det bara hänt en gång att de missat hållplatsen :cautious:
Ok. Jag brukar skrika till så har de stannat punkt. Den får nog vara lite vaken.

Annars får ju jag gå flera km på 90 sträcka inte så bra..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
699
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp