Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Framme i Lund och väntar på bussen hem. Ska direkt till stallet och sen köra till Röstånga för att hämta dottern.
Väl hemma bädda om, sätta igång tvättmaskinen, packa upp, duscha och äta kvällsmat.
Imorgon är det dags att jobba igen. Dock en timme kortare än vanligt så bara 7-18 :)
 
Härlig paus i städningen :love:
På väg till skogen hann jag även ta lite kort på alla barn i hyresvärdens halm på åkern. Ja vi vet att vi får vara där om vi är försiktiga :up:
 

Bifogade filer

  • 20220904_141945.webp
    20220904_141945.webp
    544,3 KB · Visningar: 59
Hoppade över trädgårdsmässan i Ängelholm med risk för att slösa pengar på nya plantor som ändå skulle torka ihjäl. Och nyttjade istället ”gratisnöjet” en tur till Sofiero med Skånetrafikens månadskort + inträde som ingår i Kulturkortet. Ingen trängsel, inga extra utgifter och gott om vackra dahlior och andra blommor = åtminstone lite förnyad trädgårdsinspiration!

63151699-D51D-4BCC-AD05-8B2BEF976B5C.webp
 
Är på operan ska se Rigoletto. Är en del av Göteborgs kulturkalas så är gratisföreställning. Man fick dock vara väldigt snabb på biljetterna jag var inne två minuter efter släppet då var det inte många biljetter kvar.

Kan bjuda på lite utsikt. Kortet tagit inifrån operan en trappa upp fantastiskt väder idag så tog en promenad hit. :)


IMG_20220904_144031628.webp
 
Är på operan ska se Rigoletto. Är en del av Göteborgs kulturkalas så är gratisföreställning. Man fick dock vara väldigt snabb på biljetterna jag var inne två minuter efter släppet då var det inte många biljetter kvar.

Kan bjuda på lite utsikt. Kortet tagit inifrån operan en trappa upp fantastiskt väder idag så tog en promenad hit. :)


Visa bifogad fil 99432
Så härligt! Hoppas det blir en riktigt bra föreställning ☺️
 
Är på operan ska se Rigoletto. Är en del av Göteborgs kulturkalas så är gratisföreställning. Man fick dock vara väldigt snabb på biljetterna jag var inne två minuter efter släppet då var det inte många biljetter kvar.

Kan bjuda på lite utsikt. Kortet tagit inifrån operan en trappa upp fantastiskt väder idag så tog en promenad hit. :)


Visa bifogad fil 99432
Åh! Det missade jag. Hade velat se den. Men hoppas du får en bra föreställning. 😀
 
Jag sitter och stålsätter mig inför veckans mest avskyvärda uppgift. Gissa tre gånger och två räknas inte :meh: Det är dessutom två stora överkast som åker i tvätten och inte kan tumlas eller hängas upp i torkskåp så de måste bredas ut över soffa och fåtölj.

Ska också bära ner kanibaliserande datorchassin till källaren och lägga undan utedynan och kuddarna för det här året.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
701
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp