Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trist men inte helt överraskande - det är min senaste minnesbild från att ha besökt eller tänkt besöka höstträdgårdsmässan, att det var för jäkla mycket folk och för jäkla ont om parkeringsplatser... Ängelholms centrum är ju värre än någonsin att försöka köra bil i med minst hälften av vägarna uppgrävda och avstängda i flera månader, så kan bara föreställa mig en sån här dag.

Och jag har länge försökt välja kollektivtrafik när jag har möjlighet att avstå bil, men just på en trädgårdsmässa finns det ju en inbyggd risk att man handlar på sig några skrymmande saker som lämpar sig mycket bättre att stoppa in i en bil än att kånka omkring och asa med sig på buss och cykel.
Jo jag har hört om kaoset i Ängelholm, ska bli intressant när jag ska till hårfriörskan 🤣
 
Äter snickers pga känner mig gnällig. Verkar som att svullnaden i min arm gått ner så känns som att gipset sitter löst: superläbbigt att röra armen efter att jag reste mig och fick känslan av att allt kapsejsade. Får äta smärtstillande och överleva till i morgon - om det är likadant då skulle jag åka in och få gipset tilltittat.

Men jag gillar inte att sitta still när jag inte valt det själv :banghead: :p
 
Har hjärtklappning som inte vill ge sig. Vet inte om det är dubbelslag eller vad det kan vara, men ett rejält dunkande med några minuters mellanrum. Vet att det är ofarligt men ändå rätt störigt. Ska ta en glass och se om det hjälper :d Och kolla på Harry Potter 5, det borde hjälpa.
 
Efter 7 timmar så har jag följande resultat:
Router som kopplar upp sig: 1st :up:
Antal noder som kopplar upp sig när de är 1m från routern: 2/3
Antal noder som kopplar upp sig när de sätts tillbaka på sin vanliga plats: 1/3
Antal noder som de facto är online på sin vanliga plats och inte påstår att avståndet PLÖTSLIGT blivit för långt: 0

Nä men jag tror jag skiter i detta nu, jag och mannen får väl sitta vid köksbordet och jobba i fortsättningen :cautious:
Såhär ett dygn senare, när jag gjort ytterligare en rokad och routern nu degraderats till klädkammarnod så kopplar BÅDE källarnoden och kontorsnoden upp sig från sina vanliga platser.

Den nya klädkammarnoden har efter 4 timmars försök och förflyttning till 2cm från routern bestämt sig för att koppla upp sig den med. :up: Men nu vågar jag ju inte flytta den till sin plats för jag kan ge mig den på att den då börjar protestera igen. :(
 
Såhär ett dygn senare, när jag gjort ytterligare en rokad och routern nu degraderats till klädkammarnod så kopplar BÅDE källarnoden och kontorsnoden upp sig från sina vanliga platser.

Den nya klädkammarnoden har efter 4 timmars försök och förflyttning till 2cm från routern bestämt sig för att koppla upp sig den med. :up: Men nu vågar jag ju inte flytta den till sin plats för jag kan ge mig den på att den då börjar protestera igen. :(
Sicken kinkig jäkel :cautious:
 
I vår tvättstuga är det tvättid i tre timmar och torktid i fyra timmar. Dvs om du har tvättid från 7-11 så har du torktid från 7-12. Eller tvättid från 11-15 så har du torktid från 11-16 osv. Just för att undvika spilltimmar.
Här är det tre timmar totalt. Det finns tre tvättmaskiner, ett avfuktningsskåp (som det inte ryms tvätt från en full maskin i) och en torktumlare. Jag tvättar oftast bara en maskin eller 1,5, annars hinner det inte torka och jag måste hänga all tvätt i lägenheten. Har inget torkställ (finns ej plats) så hänger på stolar, byrålådor, bord, galgar.
Senast tvättade jag ett täcke med syntetfyllning och det hann inte torka i tumlaren. Eller hann och hann, tumlaren bestämde att det var torrt så det gick inte att torka mer, fastän det var fuktigt. :meh: Så fick hänga det på en stol.
 
Sicken kinkig jäkel :cautious:
Ja alltså den vägrade koppla upp sig när den var 50cm ifrån routern, det var inte förrän jag flyttade den kloss intill som den accepterade.

På temat: Nästa gång min man får för sig att dra ut en Nod från kontakten utan att trycka av den först så kommer han åka på storstryk. Det är alltså hans fel att jag suttit med detta hela helgen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
701
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp