R
Raderad medlem 68338
Skönt att jag numera är både vegetarian och nykterist!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nån som lämnar dörren till tvättstugan öppen och kör tumlare och torkskåp på min tid
Blev surtant och han som hämtade tog bara korgen och det i tumlaren
Men nu är dörren stängd och de kommer inte in
Så det så
Fick städa tumlaren efter dem med
De var fullt över allt i Ängelholm , jag var där . Så du missa inte så mycket . Blev förbannad när jag ska svänga vänster så slänger dom upp skylten framför nosen på bilen FULLT... och då blinka jag vänster med ..Hoppade över trädgårdsmässan i Ängelholm med risk för att slösa pengar på nya plantor som ändå skulle torka ihjäl. Och nyttjade istället ”gratisnöjet” en tur till Sofiero med Skånetrafikens månadskort + inträde som ingår i Kulturkortet. Ingen trängsel, inga extra utgifter och gott om vackra dahlior och andra blommor = åtminstone lite förnyad trädgårdsinspiration!
Visa bifogad fil 99430
Det låter alltid som om ni har en riktigt trevlig grannsämja i ert hus....Vi brukar ofta göra så i vår förening att man torkar tvätt medan den som har tvättiden efter startar och kör sina maskiner.
Plus att vi ofta smsar den som har tiden efter om man blir klar i förtid. Tycker det är riktigt smidigt och trevligt.
Sen kan man ju gärna dra av filtret på torktumlaren osv efter sig såklart
Eftersom vi inte ser vem som har tvättid så är det lite svårtVi brukar ofta göra så i vår förening att man torkar tvätt medan den som har tvättiden efter startar och kör sina maskiner.
Plus att vi ofta smsar den som har tiden efter om man blir klar i förtid. Tycker det är riktigt smidigt och trevligt.
Sen kan man ju gärna dra av filtret på torktumlaren osv efter sig såklart
Eftersom vi inte ser vem som har tvättid så är det lite svårt
Var mitt krav när vi flyttade Vi hade egen tvättmaskin i vår gamla lägenhet. Badrummet renoverades innan vi flyttade in så det drog fram kopplingar till tvättmaskin. Här har alla egen liten tvättstuga i sina lägenheter.Följer diskussion och fattar inte hur folk överlever utan egen tvättmaskin.
Det låter alltid som om ni har en riktigt trevlig grannsämja i ert hus....
Följer diskussion och fattar inte hur folk överlever utan egen tvättmaskin.
Och jag har inget problem med att det förfular hemmet. Hellre det är att ha ett krig med folk eller behöva planera när jag vill tvätta.Jag tycker att tvättmaskin förfular rätt mkt i hemmet. Hade inte velat ha en tvättmaskin i ett badrum. Plus att det tar plats att hänga tvätt och det ser rörigt ut. Tycker det är smidigt att gå ner till tvättstugan, ha tillgång till tvättmaskiner, torkskåp och torktumlare och sen vika ihop tvätten och ha den klar liksom. Vill inte ha tvätt hängande framme i en enda röra i lägenheten.
Möjligen att jag hade kunnat tänka mig en egen tvättstuga men eftersom kvadratmeterpriset är kanske 130 000/m2 så känns det inte riktigt ekonomiskt försvarbart. SÅ taggad är jag inte på att ha tvättmaskin/torkskåp i lägenheten
De var fullt över allt i Ängelholm , jag var där . Så du missa inte så mycket . Blev förbannad när jag ska svänga vänster så slänger dom upp skylten framför nosen på bilen FULLT... och då blinka jag vänster med ..
För att jag får städa och de kommer inte in om jag stänger dörrenOk. Men gjorde det ngt att ngn torkade tvätt en bit in på din tid om din tvätt ändå var i maskinerna? Fattar inte varför du blev så argsint?
Och jag har inget problem med att det förfular hemmet. Hellre det är att ha ett krig med folk eller behöva planera när jag vill tvätta.
Jag tycker att tvättmaskin förfular rätt mkt i hemmet. Hade inte velat ha en tvättmaskin i ett badrum. Plus att det tar plats att hänga tvätt och det ser rörigt ut. Tycker det är smidigt att gå ner till tvättstugan, ha tillgång till tvättmaskiner, torkskåp och torktumlare och sen vika ihop tvätten och ha den klar liksom. Vill inte ha tvätt hängande framme i en enda röra i lägenheten.
Möjligen att jag hade kunnat tänka mig en egen tvättstuga men eftersom kvadratmeterpriset är kanske 130 000/m2 så känns det inte riktigt ekonomiskt försvarbart. SÅ taggad är jag inte på att ha tvättmaskin/torkskåp i lägenheten
Kan ju inte påstå att det är krig.Ja då är vi olika helt enkelt! Jag har ingen tv av samma anledning
Jag har aldrig krig med folk över vardagliga saker. Det brukar flyta på bra!
Hrm...du skulle se mitt hus.... Tvättmaskin inklämd i en garderob (dörren borttagen) i en hall för det fanns verkligen inget annat utrymme att ställa den på. Annars hade jag fått gå till ån och tvätta.... Torktumlare har vi ingen (det hade verkligen inte fått plats någonstans) så tvätten hänger antingen på torkvinda ute när det funkar eller på torkställ i vardagsrummet resten av året. Japp, sådant är torplivet....Jag tycker att tvättmaskin förfular rätt mkt i hemmet. Hade inte velat ha en tvättmaskin i ett badrum. Plus att det tar plats att hänga tvätt och det ser rörigt ut. Tycker det är smidigt att gå ner till tvättstugan, ha tillgång till tvättmaskiner, torkskåp och torktumlare och sen vika ihop tvätten och ha den klar liksom. Vill inte ha tvätt hängande framme i en enda röra i lägenheten.