Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nån som lämnar dörren till tvättstugan öppen och kör tumlare och torkskåp på min tid
Blev surtant och han som hämtade tog bara korgen och det i tumlaren
Men nu är dörren stängd och de kommer inte in
Så det så
Fick städa tumlaren efter dem med

Vi brukar ofta göra så i vår förening att man torkar tvätt medan den som har tvättiden efter startar och kör sina maskiner.
Plus att vi ofta smsar den som har tiden efter om man blir klar i förtid. Tycker det är riktigt smidigt och trevligt.
Sen kan man ju gärna dra av filtret på torktumlaren osv efter sig såklart :)
 
Hoppade över trädgårdsmässan i Ängelholm med risk för att slösa pengar på nya plantor som ändå skulle torka ihjäl. Och nyttjade istället ”gratisnöjet” en tur till Sofiero med Skånetrafikens månadskort + inträde som ingår i Kulturkortet. Ingen trängsel, inga extra utgifter och gott om vackra dahlior och andra blommor = åtminstone lite förnyad trädgårdsinspiration!

Visa bifogad fil 99430
De var fullt över allt i Ängelholm , jag var där . Så du missa inte så mycket . Blev förbannad när jag ska svänga vänster så slänger dom upp skylten framför nosen på bilen FULLT... och då blinka jag vänster med ..
 
Vi brukar ofta göra så i vår förening att man torkar tvätt medan den som har tvättiden efter startar och kör sina maskiner.
Plus att vi ofta smsar den som har tiden efter om man blir klar i förtid. Tycker det är riktigt smidigt och trevligt.
Sen kan man ju gärna dra av filtret på torktumlaren osv efter sig såklart :)
Det låter alltid som om ni har en riktigt trevlig grannsämja i ert hus.... :)
 
Vi brukar ofta göra så i vår förening att man torkar tvätt medan den som har tvättiden efter startar och kör sina maskiner.
Plus att vi ofta smsar den som har tiden efter om man blir klar i förtid. Tycker det är riktigt smidigt och trevligt.
Sen kan man ju gärna dra av filtret på torktumlaren osv efter sig såklart :)
Eftersom vi inte ser vem som har tvättid så är det lite svårt
 
Följer diskussion och fattar inte hur folk överlever utan egen tvättmaskin.🤔

Jag tycker att tvättmaskin förfular rätt mkt i hemmet. Hade inte velat ha en tvättmaskin i ett badrum. Plus att det tar plats att hänga tvätt och det ser rörigt ut. Tycker det är smidigt att gå ner till tvättstugan, ha tillgång till tvättmaskiner, torkskåp och torktumlare och sen vika ihop tvätten och ha den klar liksom. Vill inte ha tvätt hängande framme i en enda röra i lägenheten.
Möjligen att jag hade kunnat tänka mig en egen tvättstuga men eftersom kvadratmeterpriset är kanske 130 000/m2 så känns det inte riktigt ekonomiskt försvarbart. SÅ taggad är jag inte på att ha tvättmaskin/torkskåp i lägenheten 😅
 
Jag tycker att tvättmaskin förfular rätt mkt i hemmet. Hade inte velat ha en tvättmaskin i ett badrum. Plus att det tar plats att hänga tvätt och det ser rörigt ut. Tycker det är smidigt att gå ner till tvättstugan, ha tillgång till tvättmaskiner, torkskåp och torktumlare och sen vika ihop tvätten och ha den klar liksom. Vill inte ha tvätt hängande framme i en enda röra i lägenheten.
Möjligen att jag hade kunnat tänka mig en egen tvättstuga men eftersom kvadratmeterpriset är kanske 130 000/m2 så känns det inte riktigt ekonomiskt försvarbart. SÅ taggad är jag inte på att ha tvättmaskin/torkskåp i lägenheten 😅
Och jag har inget problem med att det förfular hemmet. Hellre det är att ha ett krig med folk eller behöva planera när jag vill tvätta.
 
De var fullt över allt i Ängelholm , jag var där . Så du missa inte så mycket . Blev förbannad när jag ska svänga vänster så slänger dom upp skylten framför nosen på bilen FULLT... och då blinka jag vänster med ..

Trist men inte helt överraskande - det är min senaste minnesbild från att ha besökt eller tänkt besöka höstträdgårdsmässan, att det var för jäkla mycket folk och för jäkla ont om parkeringsplatser... Ängelholms centrum är ju värre än någonsin att försöka köra bil i med minst hälften av vägarna uppgrävda och avstängda i flera månader, så kan bara föreställa mig en sån här dag.

Och jag har länge försökt välja kollektivtrafik när jag har möjlighet att avstå bil, men just på en trädgårdsmässa finns det ju en inbyggd risk att man handlar på sig några skrymmande saker som lämpar sig mycket bättre att stoppa in i en bil än att kånka omkring och asa med sig på buss och cykel.
 
Ok. Men gjorde det ngt att ngn torkade tvätt en bit in på din tid om din tvätt ändå var i maskinerna? Fattar inte varför du blev så argsint? 😅
För att jag får städa och de kommer inte in om jag stänger dörren
Skulle aldrig falla mig in att tvätta eller torka in på nån annans tid
Det är inte första gången heller.
Varför ska jag låta min tvättid stå öppen för andra att använda när vi har ett taggsystem just för att man inte ska använda andras tider.
Det kunde ju varit så att jag tvättat kläder i lägenheten och bara ville torka.
Poängen är att man i så fall får fråga först..
 
Jag tycker att tvättmaskin förfular rätt mkt i hemmet. Hade inte velat ha en tvättmaskin i ett badrum. Plus att det tar plats att hänga tvätt och det ser rörigt ut. Tycker det är smidigt att gå ner till tvättstugan, ha tillgång till tvättmaskiner, torkskåp och torktumlare och sen vika ihop tvätten och ha den klar liksom. Vill inte ha tvätt hängande framme i en enda röra i lägenheten.
Möjligen att jag hade kunnat tänka mig en egen tvättstuga men eftersom kvadratmeterpriset är kanske 130 000/m2 så känns det inte riktigt ekonomiskt försvarbart. SÅ taggad är jag inte på att ha tvättmaskin/torkskåp i lägenheten 😅

Hehe ... Var hus ar byggt 1995 sa det ar nog inte direkt sa att tvattmaskin och torktumlare forfular, snarare skulle se samre ut att inte ha maskinerna framfor kopplingarna ... i tvattstugan. :rofl: Och bor man i relativt nybyggda lagenheter i Sverige tycker jag att det oftast ar precis likadant. Manga har en utmarkt plats for tvattmaskin i sin lagenhet, och det foljer ju ofta med ett torkskap i lagenheterna.
 
Alltså vilken gård barnens kusin med fru har köpt. 😍 inte så mycket mark dock men många härliga uthus och boningshuset är nästan oförstört. Enda nackdelen är att de tidigare ägarna har satt in nya fönster. Men de har sparat karmen och de gamla fönstrerna stod ute på logen så det går att återställa. Men i övrigt varsamt renoverat med takmålningar osv.
 
Jag tycker att tvättmaskin förfular rätt mkt i hemmet. Hade inte velat ha en tvättmaskin i ett badrum. Plus att det tar plats att hänga tvätt och det ser rörigt ut. Tycker det är smidigt att gå ner till tvättstugan, ha tillgång till tvättmaskiner, torkskåp och torktumlare och sen vika ihop tvätten och ha den klar liksom. Vill inte ha tvätt hängande framme i en enda röra i lägenheten.
Möjligen att jag hade kunnat tänka mig en egen tvättstuga men eftersom kvadratmeterpriset är kanske 130 000/m2 så känns det inte riktigt ekonomiskt försvarbart. SÅ taggad är jag inte på att ha tvättmaskin/torkskåp i lägenheten 😅
Hrm...du skulle se mitt hus.... :nailbiting: :D Tvättmaskin inklämd i en garderob (dörren borttagen) i en hall för det fanns verkligen inget annat utrymme att ställa den på. Annars hade jag fått gå till ån och tvätta.... Torktumlare har vi ingen (det hade verkligen inte fått plats någonstans) så tvätten hänger antingen på torkvinda ute när det funkar eller på torkställ i vardagsrummet resten av året. Japp, sådant är torplivet.... :up::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
701
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp