Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte alls en lila produktiv dag idag 😅 Tänkte jag skulle sy, men det enda projekt jag kände för att börja med gick inte då jag måste tvätta tyget först..
Behöver ta en långpromenad med hundarna, men kan verkligen inte komma på vart jag vill åka 🙈
 
Funderar gå på trädgårdsmässa i Ängelholm idag. Skulle behöva vila, men ju mer jag har gått ju bättre har rörelsen blivit igen.

Tillräckligt galen för att sitta på huk och musklerna på de slagna fältet stramar

Men ingen ridning på onsdag de har jag bestämt mig för. Då de är hoppning på schemat
 
Nån som lämnar dörren till tvättstugan öppen och kör tumlare och torkskåp på min tid
Blev surtant och han som hämtade tog bara korgen och det i tumlaren
Men nu är dörren stängd och de kommer inte in
Så det så
Fick städa tumlaren efter dem med
 
Varit uppe i ottan och släppt ut hästar och sen hunnit en liten pyttebit på renoveringen hemma + en gigantisk bit på att förvandla huset från sanitär olägenhet till enbart måttligt kaos. Phew! :sleep: Nu en välförtjänt kopp kaffe innan det blir fortsättning på fixandet ute i trädgården! :bump:

Bäst att passa på när minimänniskan blev kidnappad av sin morföräldrar för en liten utflykt :D
 
Jag har stoppat ner lite blomsterlökar ute, skulle vilja ha mer men det kräver att jag gräver mer än vad jag har lust med än så länge. ;) Vi har också fixat iordning lite mer i hundhuset, en gammal hundbur som vi i förra huset stod upp som korg har nu blivit isolerad och blivit ett kryp in som är varmt och mysigt. Längre fram ska jag även hänga för en filt för ingången men än så länge behövs det inte. Innan någon blir upprörd, dörren är bortmonterad och han går fritt ut och in i den. Han har även en soffa i hundhuset och mattor på golvet så det finns många olika alternativ att vila på inne. Ute har har platser både under tak och öppet. ;)
Nu ska vi snart iväg och kika på barnens kusins nya gård. Kul att de har flyttat närmare igen! :)
 
4.5 timmars sömn tyckte kroppen. Ingen fara tänkte jag, ska bara sitta på soffan och tupplura ändå. Tittar på kl10:15. Just ja, styrelsemöte på ridskolan 11!

Hann till 11:05 iaf, är nu så trött att jag ser i kors 😂 ska hem till vän snart och kolla Rings of Power. Och hålla mig vaken..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
701
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp