Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har sprungit 10 km, duschat och sedan (kors i taket) lyckats somna då jag tvingade mig ner i sängen efteråt. Händer extremt sällan att jag lägger mig ner under dagen, och ännu mer sällan att jag sover, men i dag gick det!

Nu bakar jag bröd och funderar på vad sjutton jag ska äta. Har exakt noll ork att laga något, och hittade en gorbys längst in i frysen. Funderar på om den skulle funka. Kanske kan lägga lite extra ost på :d
Men skulle inte du ta det lite lugnt och återhämta dig lite? Jag kan ju ha fel, men med dina symptom ska du vila! Snälla, var rädd om dig! ❤️ Du verkar ha det tufft nog ändå!
 
Barnbarnen ar hemma igen och jag tar igen mig efter dagen med dem. 3-aringen har plotsligt blivit selectivt dov sedan sist de sov over. Jag sa till en gang att han inte alls fick riva storasysters torn och att vara en Dinosaur inte alls gjorde att det var okay. Han betedde sig som om ingen sagt nagot alls. Jag sa till igen med forklaring att, "Du vet att om storasyster har sagt att hon inte vill vara med pa leken far du lov att respectera det. Tredjegangen var han riktigt nara henne's byggnation och jag sa till att, "Sluta, hon vill ju inte. Hor du vad jag sager?" Varpa barnet svarar, "No!" :rofl:

Det var inte bara en gang han svarade "No!" Nar jag fragade om han horde vad jag sa ... eller nar jag sa, "Lyssna nu":angel: Tur han inte ar lang-sur ... det gar som regel over pa mindre tid an 2 minuter. :p
 
Det händer saker i karen när man är borta på styrelsemöte mm hela dan
Betta rom
 

Bifogade filer

  • 20220903_185011.webp
    20220903_185011.webp
    252,2 KB · Visningar: 27
Jag sitter och nynnar "Oh Danny Boy" ... ett par rader av andra versen pa repeat, for jag kommer inte ihag nagot annat. :rage:Jag kommer inte ihag melodin riktigt heller, men det spelar ingen roll for jag kan inte sjunga.
Detta hander mig varje gang jag aker till nagon av sonerna, da avfarten fran motorvagen ar till Denny's Rd. Jag. Blir. Galen. :angel1:🎼 Elandet har nu gatt runt i huvudet pa mig i 4-5 timmar. Undrar om man kan sjunga medan man sover?

cbda90cb55ed1c884b73e00ec0a8a414c186ec3fbc873346e9b8dca9d79f55dc.webp
 
Men skulle inte du ta det lite lugnt och återhämta dig lite? Jag kan ju ha fel, men med dina symptom ska du vila! Snälla, var rädd om dig! ❤️ Du verkar ha det tufft nog ändå!
Jag tänker att jag vilat tillräckligt (kände mig pigg och rastlös dessutom) och 10 km är vardagsmotion för mig, inget som bekommer mig särskilt. Dessutom vägrar jag att allt det dumma förstör mitt första halvmaralopp. Det var sista "längre" passet inför, så nästa vecka är nertrappning och veckan efter det har jag vila.
Känner mig pigg och glad i dag så det skadade nog inte tänker jag. :):heart
 
Dricker lite kaffe efter att ha spelat en timme. För någon vecka sen läste jag på buke om en spel (banish), och jag upptäckte en förnyad version av det. Som jag givetvis köpte och sedan fastnat i :rofl:

Men nu blir det vuxenpoäng i form av städ. Ibland drömmer jag mig bort till en liten 1 r ok, tills jag inser att jag faktiskt bott så en gång och avskydde det.
 
Känner mig fortfarande slut som människa.
Tänker ta ytterligare en dag hemma ensam.
Nyhetsmorgon, Finnkampen, trav och bok får det bli. Och 6500 steg kvar att avverka.
Bett 2/3 som är skyldig mig pengar av ngn form av avbetalningsplan. Tänk att man ska ha så dåligt samvete för ngt som andra borde ha dåligt samvete för.
 
Nu är det städat och påfyllt hos hönsen så att jag inte behöver störa de första dagarna mer än för att släppa in nya flockmedlemmar. Bytte strö i alla reden utom det upptagna (har en som ruvar på tomma ägg, hon bör bli tillräckligt störd av de nya kompisarna för att lägga ner det projektet, hoppas jag).
 
Inget illamående idag och jag har sovit en hel massa, hurra!
Har 17 grader inomhus men vägrar dra igång fläkten pga har läst för mycket i el-trådarna, så kör mjukiskläder, morgonrock, stödstrumpor + raggsockor istället. Tack och lov för havandeskapet som verkar ha höjt min kroppstemperatur, då jag egentligen är extremt frusen med dålig blodcirkulation (pga låg ämnesomsättning, tror jag?).
Undra vad man ska göra med denna dagen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
701
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp