Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inga hormoner behövs om livmodern plockas ut iom att det är äggstockarna (som ju blir kvar) som producerar hormoner.
Fast gör en verkligen det som standard? Jag har för mig att när jag tog en titt för många, långa år sedan var det inte ett alternativ, utan då ströp/kapades bara äggledarna och då får en ju mens ändå. Så bortkastat trauma, tid och allt annat.
 
Fast gör en verkligen det som standard? Jag har för mig att när jag tog en titt för många, långa år sedan var det inte ett alternativ, utan då ströp/kapades bara äggledarna och då får en ju mens ändå. Så bortkastat trauma, tid och allt annat.
Nä, att plocka bort den är inte standard. Det får man garanterat trilska sig fram till, men om man får livmodern bortplockad så behövs inga hormoner.
 
Hemgjord nyponsoppa, världens godaste jordgubbs-mazarin och F1. ❤️
8A50655F-E464-4473-8B15-B057D63C462C.jpeg
 
De är underbara. Speciellt kalvarna är ju utsöta! 😍
Jag kan ha kastat åt några av dem ett par äpplen var. ❤️
Men tyvärr blir det väl inga hjortar där då. Iofs är det begränsad tid de ska gå där. Men staketet kanske hindrar hjortarna sen.
Åh, kalvar. ❤
Känner ett starkt behov av att flytta ut på landet just nu. Så less på mina grannar. Har hellre kalvar som granne. 😅
 
Kan vara som så att utebliven utflykt idag berodde på att sambon är dagvill och trodde det var söndag idag, vilket han fick reda på för 5 minuter sedan att det inte är.

Det blir en tur till Örebro eller Borlänge imorgon som kompensation med utlovat besök på MAX. :up:
 
nä om man skulle ta och tröstäta ngt medan man stirrar på kontorsnoden som numera degraderats till klädkammarnod :cautious:
Efter 7 timmar så har jag följande resultat:
Router som kopplar upp sig: 1st :up:
Antal noder som kopplar upp sig när de är 1m från routern: 2/3
Antal noder som kopplar upp sig när de sätts tillbaka på sin vanliga plats: 1/3
Antal noder som de facto är online på sin vanliga plats och inte påstår att avståndet PLÖTSLIGT blivit för långt: 0

Nä men jag tror jag skiter i detta nu, jag och mannen får väl sitta vid köksbordet och jobba i fortsättningen :cautious:
 
Ligger på soffan och jäser. Samb... Maken testade att göra en annan sorts pizza idag, istället för den vanliga napolitanska stilen han vanligtvis håller sig till, och det blev så in i bänken gott! Dock tungt och mättande på ett helt annat sätt, en av de bästa sakerna med napolitansk pizza tycker vi är att man blir så behagligt mätt eftersom de är så lätta. Det kan inte sägas om dagens betydligt mer New York-liknande sort :p

Ovan hindrar mig dock inte från att vara sugen på glass, så jag ska snart servera mig själv en skål av den varan och sen se första avsnittet av Mare of Easttown tillsammans med ovan nämnda husbonde. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
701
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp