Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja, jag vet inte om jag är någon expert men det viktigaste är rätta råvarorna. Gouchang (koreansk chilipaste) Gochugaru (koreansk röda pepparflingor) som är lite söta och rökiga. Och fö kan användas till många olika saker. Måste förvaras i kylen annars blir de grå och oanvändbara. Och hemgjord bulgogimarinad inte det man köper på flaska. Om man kan få tag på nashipäron till marinaden är det kalas, men är inte nödvändigt även om jag tycker kiwi gör att den lätt får fel konsistens.
Sedan är det ju inte riktigt, riktig bulgogi jag gör eftersom jag grillar den på spisen. Egentligen ska man sitta runt ett bord och grilla det marinerade köttet i en speciell bulgogipanna som står mitt på. Och ha till flera olika oi namul (smårätter som gurksallad, böngroddar, mungbönor, kimchi osv).
Om du någon gång har vägarna förbi huvudstaden, skicka en blänkare om du vill, så kan vi gå till Arirang, Sveriges första (och imo fortfarande den bästa) koreanska restaurangen i Sverige och äta bulgogi.
Edit: Svårt med en vegetarisk version eftersom bulgogi betyder eldkött. Bibimbap som är en slags koreansk pyttipanna med marinerat kött och massor av olika grönsaker finns i vegetarisk version som är mycket gott. Man kan också göra egen snabbkimchi med kinesisk kål och kimchimarinad som får ligga i några dagar och smakar förvånansvärt gott. Varning dock för att massor av färsk kål blir inte mycket efter att den förvandlats till kimchi.
WhatSlog på stort och hyrde en film jag velat se, Lost City! Sandra Bullock, vad kan gå fel?
Så mycket. SÅ mycket kan gå fel! Vad var det för skräp? Sjukt ovärt
Jag är ledsen. Jag hade också stora förhoppningar!What
Jag som älskar "matinéer" har förväntningar på den juh
Fick nyss bild därifrån med mycket nöjd kompis med Ola brevid sigPå väg hem från The Ark konsert i Huskvarna. Bra röj.
Jodå. Bara mer flugor inne och blir av med vattnet i huset när de druckit men visst blir jag ändå lika glad när stutarna kommer ut på bete brevid oss (uppväxt med kor på gård)Åhhh! Jag vill också ha ko-grannar. Drömmen ju.