Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
dags för kaffe och choklad!
1661091585078.webp
 
När jag väl kom iväg till odlingslotten blev det en toppendag :D men jag har träningsvärk i magmusklerna, så jobbigt :arghh: onekligen en bra sak dock! Har börjat såga ner döda träd i utkanten, ska fortsätta röja sly och fler döda träd nästa helg, lär få lika mycket träningsvärk då :crazy: Så nu har jag druckit lite hemgjord aroniasaft och ätit en isglass. Sitter i soffan och försöker samla kraft till att duscha. Borde fixa nån middag också...
 
Man kan panera lax :) ! (Ja, såklart - man skulle kunna panera en disktrasa också, men förmodligen inte speciellt gott.... :D ). Vad jag menar, såklart, är att panerad lax blev riktigt gott :) !

Nu ska jag nog ta mig en glass.... :)

Jag brukar vända lax i flingsalt och sesamfrön och sen snabb-steka i riktigt het panna på alla sidor så den är lite röd i mitten. Blir galet gött och inte alls ”sunkigt panerat”. Funkar också fint på tonfisk tycker jag!
 
Jag brukar vända lax i flingsalt och sesamfrön och sen snabb-steka i riktigt het panna på alla sidor så den är lite röd i mitten. Blir galet gött och inte alls ”sunkigt panerat”. Funkar också fint på tonfisk tycker jag!
Jag klarade inte att läsa inlägget utan att få en bild av en väl hanterad disktrasa som blir kärleksfullt tillagad. Svårt dock att få bort sunkigheten då - :)
 
Kollar på The time traveller’s wife. Såg filmen för hundra år sen och minns att jag gillade idéen men inte själva filmen - har inte läst boken.
Serien känns väldigt lovande efter första avsnittet!
Älskade boken när jag läste den för många år sen! Visste inte att det kommit en serie. Vart går den?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 175
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 443
· Visningar
40 483

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp