Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbet är jättekul! Så jag är ledsen när jag inser att det inte funkar med denna extremt dåliga arbetsmiljön, så himla tråkigt!! :(. De dagar man orkar hela är man (inte bara jag, utan alla i allmänhet) klippt slut. Tänkte förtvivlad att ska det vara såhär får jag sälja min älskade häst. Men nej, jag stannar inte där man låter personalen utsättas för extrem värme (idag var eg värmen inte värst utan fukten så det var fruktansvärt kvavt). Illa när en av säljarna sa i slutet på maj" sååå är det dags att vänja lungorna vid långsam andning igen för att överleva". Galet. Men ja jobbet i sig kommer jag sakna och kollegorna!
Men om det bara är värmen som är ett arbetsmiljöproblem så är det ju ett högst övergående problem, tänker jag? Några veckor om året?
 
Men om det bara är värmen som är ett arbetsmiljöproblem så är det ju ett högst övergående problem, tänker jag? Några veckor om året?
Förvisso men man (i alla fall jag och flera med mig) mår riktigt dåligt av värmen. Blir ju fruktansvärt varmt under plåttak utan ventilationsystem (dessutom allt som oftast mycket torr luft så mina ögon har börjat reagera negativt) så är inte så enkelt man kan tro. Frågade en kollega som kämpat i flera år, hur de står ut med detta?! Det gör de inte var svaret. Sen så stryps ju timmarna nu efter sommaren så det är knappt chans till timmar under övriga året...
 
Så seg.
Har lovat bort mig några timmar så ska duscha och ge mig iväg snart.
Sen ska jag dammsuga och renbädda.
Bs låg på 8,2 imorse, men har en aning om varför.
Ska nog få ordning på detta.
Undrar vad jag tänkte att jag skulle äta till middag bara.
Hmm jo korv skulle det bli
 
Städdag, men sitter här och orkar inte ta tag i det riktigt ännu. Är hungrig och min andra frukost är sen för att jag inte har orkat ta tag i det heller. garderoben blev rensad i går. 4 kassar till second hand och tre till återvinningen. Står i köket just nu, ska bara ordna så det kommer till olika ställena också.... Dottern rensade sin garderob och har 4-5 kassar hon med.

Får börja med frukost, sedan tvätten och sedan vika ihop kartonger som ska till återvinningen de också.
 
Pannkaksbrunch även här, jag hade telefonläkartid i morse så tyckte det var lika bra att köra igång dagen ordentligt med pannkaksstekning, tvätt och tömning av återvinningen medan jag väntade på samtal. Fick antibiotika utskrivet p.g.a misstänkt borrelia, så nu kan jag sluta oroa mig för det i alla fall och låta medicinen göra sitt. Nu har jag landat i soffan och väntar på att sambon ska bli klar med disken så att vi kan se ett avsnitt av en serie :)
 
Jag skriver på sista inlämningen som ska vara inne senast fredag... :) Max 5 sidor av vår egen text och sedan ca 3 sidor reflektion på det. De fem sidorna egen text har jag redan (jag väl ett tjugotal sidor nu... :D ) och ungefär hälften av reflektionen är klar :up: ! Man kan ju reflektera över karaktärer, miljöbeskrivningar, sin stil, dialoger, osv så det är inte särskilt svårt att hitta något att skriva om...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 175
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 763
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 452
· Visningar
40 717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp