Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Prokrastinerar. Måste hämta tavlor på postombudet. Ska göra detta medels en pirra. Det är 3947263 grader varmt.
Problemet är att det blir varmare ju längre jag väntar. Kanske redan är kört iofs. Kommer förvandlas till en svettpöl oavsett
 
Jobbat halva dagen, är redan vansinnig. Läst skolverkets skrift om likvärdiga betyg där de skriver att de var fullt medvetna om att det inte skulle gå att få nationell likvärdighet när de målbaserade betygen infördes på 90-talet, men att de ansåg att betyg skulle få minskad betydelse i urvalssyfte så att det inte skulle vara ett problem. Sen dess har det blivit fler och fler som slåss om platserna på högskolorna, och det fria skolvalet har införts vilket gjort att det blev precis tvärt om. Det har gått nära 30 år och inget har gjort något. Jag blir galen. Nu håller jag på att läsa 60 sidor från samma skolverk om hur man sätter betyg och hur viktigt det är att det blir rätt och likvärdigt...
 
På väg hem efter en sväng på Bauhaus, temperaturen står på 22 grader men känns som 32 🥵 o sen ska jag och kompis inspektera min halvfärdiga trall, blev uppringd imorse och fick då veta någon idiot roat sig med skadegörelse där och slängt runt den :rage: mycket bilder ska tas! Förhoppningsvis är den inte i allt för dåligt skick. Planen är att färdigställa idag och sen fixera fast den så rejält idioten inte kan göra om det :devil:
 
Är en svettpöl. Men tavlorna har kommit hem i ett stycke! Ungdomliga grannen hjälpte mig att släpa paketet med pirra. Har packat upp och målar nu kanter

C75AF196-C0ED-4A43-BB49-4D6CF363D221.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 125
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 587
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp