Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ohja, och göra vin och lite vadsomhelst med själva blommorna. Bladen går också att steka eller göra te av, eller äta som de är. Rötterna blir bra som te. Bra ogräs helt enkelt!Man kan tydligen doppa dem i nån smet och fritera dem också, har jag sett!
Ska du på begravning eller vara sommarfinHar hittat en bra sommarklänning som jag troligen tänker köpa. Frågan är mest, ska jag köra safe och ta den i svart (som jag gillar på kläder generellt) eller vara lite vågad och ta den i en blåmönstrad version?
Mitt syskonbarn fick rejält ont efter ryggmärgsprov för ett par år sen. Fruktansvärda smärtor plus huvudvärk. Sängliggande typ en vecka.Hängt lite med syster. Alla proverna hon tagit är inom referensvärden och vätskan efter benmärgsprovet var klart vilket tydligen var bra? MRI svaret på huvud och nacke som gjorde i onsdags får hon om någon vecka eller två. Var inte alls så klaustrofobisk som hon trodde att hon skulle vara men fick ändå lugnande vilket gjorde henne mycket fnissig och allmänt virrig. Hon låg inne på dagvården tillsammans med en massa äldre herrar som hade problem med prostatan och hörde varje ord när de tömdes. Det var brist på platser på geriatrin så en del fick ligga kvar trots att de egentligen skulle köras upp dit.
Hon har verkligen fått toppenvård. Ringde förra tisdagen, fick träffa läkare och neurolog på onsdagen och samtidigt togs det prover. Låg inne på dagvården tors-fred medan de kollade hennes tillstånd. MRI och benmärgsprov denna onsdag och torsdag. Tyvärr har hon ont och är stel när hon står upp efter ryggmärgsprovet, vilket kom dagen efter. Är det någon annan som upplevt det och hur länge satt det i? När hon ligger ner så känns allt ok.
Läkaren misstänker att det kan vara symtom på lång covid (hon har haft det två gånger), eller, som läkaren sa lite torrt, normala förändringar pga ålder Iaf har symtomen försvunnit överallt förutom i tungspetsen. Puh, inte för att vi ska ta ut något i förskott tills MRI resultaten kommer tillbaka men det känns ändå skönt.
Mitt syskonbarn fick rejält ont efter ryggmärgsprov för ett par år sen. Fruktansvärda smärtor plus huvudvärk. Sängliggande typ en vecka.
Grattis!Woohoo, jag blev erbjuden en fast tjänst! Lycka!