Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börja screenshota!
I detta fallet tror jag faktiskt inte att det hade hjälpt. Möjligen att jag hade kunnat bevisa att tiden som stod var 12.10. Men jag tror inte att de hade tagit på sig det oavsett.

Det har hänt en gång innan att de bokade in mig på ett besök, ingen papperskallelse, sms eller något alls. Av en händelse råkade jag se tiden på 1177 samma dag som besöket var och då hade jag inte möjlighet att komma, så jag ringde och sa som det var. Men de verkade inte ens överväga att det kunde blivit en miss (att jag inte fick info om tiden), istället fick jag en mindre uppläxning…

Läste om din felaktiga tid @godisklubba och kunde inte låta bli att läsa ”pappskalle” varje gång du skrev ”papperskallelse” :rofl:
(Men det kanske stämde lite på den som gav sig tiden? :angel:)?
Haha! Det var faktiskt kul :rofl: :D
 



Fyller år idag men vi ska inte göra något särskilt. Ska iväg till stallet nu, ska promenera storhästen (kan bli spännande, det blåser ute) och rida ponnyn. Ponnyn är dock helt obrydd om blåst så det blir nog inga problem, tror jag rider ner till vattnet med honom så att han får plaska lite :)
Grattis!! 🎉


Som väntat underbar mat! Vegansk meny med linssoppa och rostade frön samt svenskt (! kocken har jobbat i Sverige i sju år och pratade faktiskt svenska jag kunde förstå :D ) grovt mjukbröd, sedan tabbouhle med rostade rotsaker och sprouting greens och vegansk cf, och chiachokladpudding med kokos till efterrätt.

Kom hem med en chili, blandad basilika, pepprig sallad... en ört av något slag som bara kallas "marsmallow" tydligen, vars rötter man kan äta och som ska blomma rosa - och så någonting så spännande som "huacatay black peruvian mint (not mint)" 😅
Låter fantastiskt, hela grejen! Marsmallow är läkemalva tror jag. Det är av rötterna marsmallowgodisar gjordes ursprungligen. Både roten och bladen blir slemmiga och har därför använts till magåkommor eller till just marshmallow. Bladen är perfekta som sallad tycker jag! De funkar också frästa med annat bladgrönt. Men den används nog mest som blomma för den är frodig och vacker. Kan lätt blomma två gånger på en sommar.

Knapp: jag har fått upp en gardin köket. Blev fint! Äter nu tryfflar av kakao, kokosolja, honung och pepparmynta. :d
 
40249E3D-258D-41E6-970F-FD81CC88B557.jpeg

(Ja, det var den ”bästa” bilden. Tycker inte att han inte tar det här med selfies på allvar 🙄)
 
Låter fantastiskt, hela grejen! Marsmallow är läkemalva tror jag. Det är av rötterna marsmallowgodisar gjordes ursprungligen. Både roten och bladen blir slemmiga och har därför använts till magåkommor eller till just marshmallow. Bladen är perfekta som sallad tycker jag! De funkar också frästa med annat bladgrönt. Men den används nog mest som blomma för den är frodig och vacker. Kan lätt blomma två gånger på en sommar.

Knapp: jag har fått upp en gardin köket. Blev fint! Äter nu tryfflar av kakao, kokosolja, honung och pepparmynta. :d

Åh, tack så mycket för det svaret! <3
 
Inte hunnit läsa igenom tråden… :cautious:

Men fick nyss en glad överraskning! Har köpt ny grimma till hästen, öppnade nu och har fått en matchande keps på köpet :love:
Vad fina vi ska bli! :D

Visa bifogad fil 89610
En sån trevlig överraskning! Blir spännande att se hur många som kommer tro att ponnyn heter John Withaker :love:
Inser att jag nog måste köpa en jacka till stallet… vill köpa begagnat men vet inte riktigt vad jag ska söka på för ord. Ordet ”jacka” ger lixom både för många träffar och många felaktiga, mer ”fina” jackor…
Du kan inte gå till en secondhandbutik och kolla? Det gjorde jag sist jag behövde stalljacka:D
 
I detta fallet tror jag faktiskt inte att det hade hjälpt. Möjligen att jag hade kunnat bevisa att tiden som stod var 12.10. Men jag tror inte att de hade tagit på sig det oavsett.

Det har hänt en gång innan att de bokade in mig på ett besök, ingen papperskallelse, sms eller något alls. Av en händelse råkade jag se tiden på 1177 samma dag som besöket var och då hade jag inte möjlighet att komma, så jag ringde och sa som det var. Men de verkade inte ens överväga att det kunde blivit en miss (att jag inte fick info om tiden), istället fick jag en mindre uppläxning…


Haha! Det var faktiskt kul :rofl: :D
Om du har ork och möjlighet så börja screenshota och lämna det vidare till enhetschefen varje gång det här händer, det är en av dennes uppgifter att säkerställa att sådant slarv och dåligt bemötande inte sker. Beter de sig såhär har de mycket att lära sig vad gäller patientbemötande och säkerställande att patienten på något sätt blir kontaktad.
 
Är hundvakt åt min pappas hund världens snällaste labbe men hon brås på sina förfäder och är fruktansvärt stark på att dra i sele. Vi är i innerstan med en hel del hundar och hon är ouppfostrad och är heeeeej bästa kompis. Så det blir snabb kiss promenad.

Fixade stereon åt dem. Diverse ungdomar har varit här och kopplat om och radion fungerade inte. Efter att ha läst manualen. En otroligt underskattad aktivitet och rotande bland alla sladdar fungerar allt. Yay mig. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 586
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
397
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp