Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemkommen från stallet nu, ponnyn gick bra. Roligt när det funkar att galoppera i cykeltempo och göra lite byten ute i skogen :)
Efter ett byte började han visserligen studsa, men kom på sig själv så vi kunde gå fram igen :D

Fick upp min mamma på honom ett varv på gårdsplanen också, det var ett tag sedan hon satt på en häst. Hon gillar inte min sadel, men ponnyn var snäll :up:

Nu ska hundarna ut, däcken bytas och efter det middag och tårta. Imorgon ska vi (orelaterat till att jag fyller år) förhoppningsvis hämta en hästtransport. Vilket betyder att vi behöver möblera om släpen hemma så att den får plats, släpkärran som är min mormors (oklart varför den är här) ska inte blockas och vårat gamla släp (som ska fixas och sedan säljas) ska också få plats på något vettigt vis. Oklart hur det ska gå till O_o
 
IMG_20220423_203319199_HDR.jpg

Tog en kvälls promenad med min lille följeslagare ❤️ Burrig svans efter grannen prata med henne 😂 Ingen får tala med Kajsa förutom matte tycker hon 😏 Nu ska vi chilla en stund innan dusch och sova. Ska köra Trulen imorgon, så det blir en tidig morgon om vi ska få vara ifred på skogen.
 
Hemma, stackars älsklingsgoset som får sen middag. Hon är inte glad eftersom fröna måste svälla innan jag kan blanda i sheba. Hon förklarar extremt tydligt att snart blir det anmälan till LS för katttortyr och att det kommer läggas ut en tvåbening gratis på Blocket.
 
Fast det är för läkaren att reda ut :heart Det syns inte utanpå mig att jag faktiskt är rätt sjuk och tar starka mediciner varje dag. Ditt problem kan vara något så "enkelt" som en brist på något tex.
+ på den och även om de flesta av mina mediciner inte är starka, så är de nödvändiga för att inte kroppen ska haverera.

Apjobbigt att tappa energin när man i normala fall är en duracellkanin, men what to do om man vill ha ett vettigt och någorlunda aktivt liv liksom 🤷‍♀️
 
Sambon och jag ska ta bilfärjan till fastlandet idag och shoppa loss för en ny toalett... toalettstol, klinker, bänkskiva, handfat mm...

Plus andra grejer, en ny takfläkt, dörrmatta, plantbord mm..

Vi har inte vart på fastlandet på massa månader så det ska bli kul.

Förutom att det redan blåser över 20kt så det lär bli en gungig båttur uuhhhh
 
Efter den långa sovmorgonen, frukost och en sväng till morfar följde sambon med till stallet och hjälpte till att löshoppa hästen; pållan blev lite flåsig då hon förutom att hoppa även brallade runt en del 😅. Skrittade av ordentligt (typ 20 min) men det var inte älsklingen sugen på så medan han var snäll och plockade bort på ridbanan passade jag på att mysa barbacka 🥰.
Hemma gav jag honom välförtjänt massage av axlarna och sen var det himla gott med tacos och cider; vi testade ett par nya 😋. Härlig lördag! 😍
 
Landat hemma i sängen efter drygt 12 timmar i stallet, och om 11 timmar är det dags att styra ditåt igen :D Det har varit en alldeles underbar dag och jag har lärt mig så otroligt mycket, samt knutit många nya trevliga hästkontakter :) Instruktören som ledde clinicen var lika hård och skarp som jag väntat mig, men hennes tips ledde å andra sidan till en sjujäkla ridkänsla så det är bara att lägga undan den aningen stukade stoltheten och vara nöjd ;) Ser otroligt mycket fram emot morgondagens träning då vi kan fortsätta bygga på det vi åstadkom idag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 579
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
397
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp