Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kört Trule som avverkad 12 km denna Söndag. Han sa nu gasar vi matte för grannen har harvat vägen 😂 Kan varit en fågel som viska att grannen hade harvat här om dagen, tog fyra vändor Innan vägen var hyfsat skick igen. Nu behöver den sladdas efter vi lagt på mer material där det fattas. Trule var nöjd iaf och öronen spela åt alla håll och kanter 🐎💨❤️ Det ska vara roligt och träna, och det ska vara roligt att vara med matte. Låter jätte fjantigt men jag tror på massor av kärlek i överflöd för att få dem att vilja prestera. Jag vill lyssna på vad han talar om för mig, och senaste året är det ju bara jag som kört honom. Och hade han ledsnat på mig så borde han inte komma hummandes i hagen varje gång jag visar mig 😂 Han låter som en björn eller så vill han bara kolla in om jag köpt morötter 😂
 
Precis stoppat in en laddning tvätt i maskinen så dricker kaffe i väntan på att det ska bli klart :) Så härlig dag, den extra lediga dagen i fredags gjorde underverk för avkopplingen och är en så skön känsla att va avkopplad och i fas med allt igen!
Har bokat om uppkörningen till senare i sommar, tråkigt men bättre ta det när jag inte har miljarder andra grejer att tänka på. Faslig lättnad nu när jag kan släppa den biten under våren!
 
Sådär. Nu har jag vikt 15 pappersflygplan i 5 olika färger.... "Mina" barn är nog egentligen lite väl små för att flyga med pappersflygplan, men jag är säker på att de kommer att älska att kasta dem runt rummet ändå, på varandra, osv :D ! Vi håller på med flygplan i veckan som kommer, så det gäller att komma på lite roliga saker som vi kan göra.... :)

Har precis dammsugit och ska nog damma lite också, tänker jag. Handla måste jag göra idag också. Det behövs lite av både det ena och det andra....
 
Intagit allergi tablett och äntligen släpper de i snoken. Har ju inte vetat om det är förkylningen som spökar fortfarande eller om jag är dunder allergisk. Har nog varit en kombo sista två veckorna, tar ju flera veckor för mig att bli frisk av bara en vanlig förkylning. Ont i huvudet så ligger på soffan en stund och väntar på tvättmaskinen. Kollar morden i Midsomer 😊 Lagom idag.
 
Kollade percis ut till kaninerna och såg att ena låg halvt upp och ner, trodde en kort stund att hon hade dött... hon sov bara djupt (såg inte så bekvämt ut dock) och tittade snabbt upp när hon hörde mig :cautious:

Fyller år idag men vi ska inte göra något särskilt. Ska iväg till stallet nu, ska promenera storhästen (kan bli spännande, det blåser ute) och rida ponnyn. Ponnyn är dock helt obrydd om blåst så det blir nog inga problem, tror jag rider ner till vattnet med honom så att han får plaska lite :)
Stort grattis i efterskott! 🤗🥳

2933F06C-C382-4DF2-8207-AC4D04B0F75C.jpeg
 
Nu går auktionen snart ut, på riktigt :laugh:

Väldigt ”lägligt” gick dragkedjan sönder på min höst-/vinterjacka idag :grin: Det är en varseljacka som jag varit väldigt nöjd med och det är inget annat fel på den… får höra med mamma om hon kan laga den, men har förstått att det är ganska krångligt? Kanske man kan lämna in den någonstans annars…
 
Kaffepaus nr 2 :laugh: tvätten klar och målat sista lagret färg på stol 2, blev ett rätt långt hopp i inspirationen där... men nu är inspirationen tillbaka :p kanske spela lite eller läsa sen, har inget mer som ska göras idag. Vill sitta ute men trots sol är det lite småkyligt idag, 8 grader, så har satt mig precis innanför den öppna balkongdörren :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 577
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
396
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp