Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma från lunch med systersons familj. Han fyller 18 så det var lite extra. Jättetrevligt och god mat, samt släktingar man inte träffat på en evighet. Hade sandaletter (för första gången i år) och vinterkappa. Kappan passade bäst eftersom det var ganska kyligt och blåsigt trots strålande sol. Här ser det ut som ett bombnedslag eftersom jag vänt upp och ner för att hitta en kedja till ett hängsmycke - hittade det inte fö. Ska städa upp det värsta och sedan lägga mig och läsa lite.

Städade ut katten från klädkammaren som jag lämnat öppen när jag slängde saker överallt så nu ska jag försöka mysa lite om hon inte är för sur.
 
Blev hastigt inkallad som mötesordförande på en kulturförening i eftermiddag. Mötet inleddes med två kulturföredrag så jag var rätt trött när det väl var dags att svinga klubban. Men det var inget komplicerat och jag behövde inte trassla in mig i propositioner och kontrapropositioner och inte en enda votering. Lugnt och belevat och vänligt.
 
Är hundvakt åt min pappas hund världens snällaste labbe men hon brås på sina förfäder och är fruktansvärt stark på att dra i sele. Vi är i innerstan med en hel del hundar och hon är ouppfostrad och är heeeeej bästa kompis. Så det blir snabb kiss promenad.

Fixade stereon åt dem. Diverse ungdomar har varit här och kopplat om och radion fungerade inte. Efter att ha läst manualen. En otroligt underskattad aktivitet och rotande bland alla sladdar fungerar allt. Yay mig. :up:
Läst manualen. Det vakraster orden jag har hört på ett bra tag!
 
Känner mig allmänt kass på allt. Skoluppgiften förvisso inskickad, men la inte ner något krut alls på den och räknar inte med högre betyg än precis godkänt. Har inte ordnat praktikplats än, har inte något intressant jobb på g heller, har massor av andra saker i tillvaron som måste fixas som jag inte lyckas ta tag i trots att personer i min närhet erbjuder hjälp... Jag är bara trött och känner att allt är hopplöst mest hela tiden. Känns inte som om det kommer bli bättre ens om jag får ordning på de värsta sakerna som behöver ordnas.
 
Jag följer live via radion, P1. 🙂

Sjukt nervöst är det, mycket står på spel..

Macron leder i opinionsmätningarna men man vet aldrig. Vinner Le Pen så riskerar vi en de facto Frexit och då är det slut på EU. Så mycket står på spel. Samtidigt så går ju Slovenien till val och där hoppas jag bara att Jaska (populisten som gillar Trump, inskränker på pressfriheten och är allierad med Orban) förlorar. Shit vad stressat det är ikväll. Blir så arg, när man har privilegiet att leva i en demokrati, gå iväg och rösta!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 577
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
396
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp