Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Macron leder i opinionsmätningarna men man vet aldrig. Vinner Le Pen så riskerar vi en de facto Frexit och då är det slut på EU. Så mycket står på spel. Samtidigt så går ju Slovenien till val och där hoppas jag bara att Jaska (populisten som gillar Trump, inskränker på pressfriheten och är allierad med Orban) förlorar. Shit vad stressat det är ikväll. Blir så arg, när man har privilegiet att leva i en demokrati, gå iväg och rösta!
Det är så jäkla läskigt i Europa just nu. Mina ungerska vänner säger att de omöjligt kan flytta tillbaka till Ungern nu efter senaste valet. Orbán och hans vänner är inte roliga..
 
Nej, vart kan jag hitta det?
Om jag nu vill se..
Le Soir (Belgisk tidning som tydligen får rapportera sådant innan franska motsvarade, som får göra det strax). Och nej, jag kan inte språket, men inser att källan är därifrån. ;)


Martinique
2022 - Macron : 39,1% - Le Pen : 60,9%

Guadeloupe
2022 : Macron : 30,4% - Le Pen : 69,6%

Guyane
2022 : Macron : 39,3% - Le Pen : 60,7%
 
Le Soir (Belgisk tidning som tydligen får rapportera sådant innan franska motsvarade, som får göra det strax). Och nej, jag kan inte språket, men inser att källan är därifrån. ;)


Martinique
2022 - Macron : 39,1% - Le Pen : 60,9%

Guadeloupe
2022 : Macron : 30,4% - Le Pen : 69,6%

Guyane
2022 : Macron : 39,3% - Le Pen : 60,7%
'
Så drygt en miljon röster sammanlagt om jag räknat rätt.
 
Det är ju lite för jämnt för att man ska kunna andas ut, inte för att valet ser ut att vinnas av Le Pen, men för att det verkar vara jämnare än 2017 och man undrar vart mänskligheten är på väg.
Absolut!
Men just nu fokuserar jag på att Macron iaf vann en gång till. Lär oroa mig snart igen.

Lyssnade på Strebers - Högervindar igår. "Det blåser hårt, det blåser kallt, det blåser högervindar överallt". Men nu njuter jag av pytte lite varmare vindar. 😅
 
Någon tappade denna mitt framför näsan på mig i dag när jag körde ner till Skåne. Ingen kom till skada , men vilken smäll det blev och vilken chock för föraren av trailerbilen

20220424_152525.jpg
 
Okeeej. Så bara för att pappas tjej har ångest över en sak så måste hon göra så att alla andra också har ångest. Trots att både jag och pappa sa ifrån flera gånger och bad henne att sluta med det hon sa/gjorde och förklarade varför så forrsatte hon, "för det är inte kul att bära på den känslan själv".
Rimligt 🤷🏽‍♀️

Så nu mår jag illa och har extra mycket ångest :turd::cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 577
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
396
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp