Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag brukade kolla dr Oakley förut men har inte den kanalen längre. Jag blev lite förvirrad eftersom att hon verkar bo i Anchorage och jobbar både i Alaska, USA och Yukon, Kanada.Dagen har varit mycket trevlig med barnbarn med familj har. Solen har varmt upp oss till 25*C i skuggan och det har varit en ganska fantastisk dag.
Nu har jag ett glas vin att koppla av med innan det ar dags att ga isang ... en ny arbetsvecka startar i morgon bitti. Tidigt.
Tittar just nu pa Dr Oakley, Yukon vet. Det ar mycket nara Alaska och ... KALLT och langa vintrar (som Sverige ungefar) Det ar sa HIMLA fint dar. Och langa ljusa natter ... pa Sommaren Nar jag sitter har i Oregon, med en bra bit over 20*C i Aprill, med en klar forvantan att det ska halla sig hyfsat runt 20*C den narmaste manaden innan det blir riktigt varmt July, Augusti, och September ... kanner jag att jag kanske skulle kunna flytta till Alaska. Det ar ju sa FINT dar.
Oj, det kanske tolkades som att vi ska skiljas. Det ska vi inte Han är inte emot idén men vi tycker lite olika om hur vi ska bo framöver. Det får diskuteras och stötas och blötas.Släppte ”bomben” till maken igår - att jag vill sälja huset och flytta till/närmre Malmö. Så har sovit dåligt. Idag är det fönsterbyte och jag tänker inte räkna några fönster
Hoppas ni kommer bra överens utan att det känns som den ene får bo utan att vara helt nöjd med sin boendesituation. Jag är så tacksam att både min sambo och jag vill bo på landet och vi båda är från den här trakten och uppskattar det mycket . Mamma och pappa var helt olika. Pappa vantrivdes på mammas gård (han är ingen landetmänniska), vi provade ett år att bo i stan när jag var liten; jag ska visst ha suttit i ena fönstret och gråtit och velat hem igen..Enbart pappa trivdes! Efter 10 år skildes de och de bor som de själva önskar; mamma kvar på sin gård och pappa i lgh i stan. Alla nöjda och glada. "Stadsråtta och årkerråtta" funkar lixom inte...Oj, det kanske tolkades som att vi ska skiljas. Det ska vi inte Han är inte emot idén men vi tycker lite olika om hur vi ska bo framöver. Det får diskuteras och stötas och blötas.
Det är snarare boendeformen som måste kompromissas med. Min make vill bo i hus. Jag vill helst slippa hus. Men det finns ju mellanting, bostadsrättsradhus t.ex. Vi ska säkert lyckas komma överens.Hoppas ni kommer bra överens utan att det känns som den ene får bo utan att vara helt nöjd med sin boendesituation. Jag är så tacksam att både min sambo och jag vill bo på landet och vi båda är från den här trakten och uppskattar det mycket . Mamma och pappa var helt olika. Pappa vantrivdes på mammas gård (han är ingen landetmänniska), vi provade ett år att bo i stan när jag var liten; jag ska visst ha suttit i ena fönstret och gråtit och velat hem igen..Enbart pappa trivdes! Efter 10 år skildes de och de bor som de själva önskar; mamma kvar på sin gård och pappa i lgh i stan. Alla nöjda och glada. "Stadsråtta och årkerråtta" funkar lixom inte...
Aha!Det är snarare boendeformen som måste kompromissas med. Min make vill bo i hus. Jag vill helst slippa hus. Men det finns ju mellanting, bostadsrätts radhus t.ex. Vi ska säkert lyckas komma överens.
Jag och min sambo kommer verkligen inte överens om villa vs lägenhet. Sambon vill bo i skogen typ utan grannar...Det är snarare boendeformen som måste kompromissas med. Min make vill bo i hus. Jag vill helst slippa hus. Men det finns ju mellanting, bostadsrättsradhus t.ex. Vi ska säkert lyckas komma överens.
Ja, det tänkte vi också vore skönt - men sedan förändrades allt när min pappa dog och jag vill nu bo närmre familj och vänner. Och han känner i stort sett likadant, men det kommer behöva diskuteras mer.Jag och min sambo kommer verkligen inte överens om villa vs lägenhet. Sambon vill bo i skogen typ utan grannar...
Skönt att ni känner hyfsat samma.Ja, det tänkte vi också vore skönt - men sedan förändrades allt när min pappa dog och jag vill nu bo närmre familj och vänner. Och han känner i stort sett likadant, men det kommer behöva diskuteras mer.
Tack!Grattis i efterskott