Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trött som bara den. Blir en lite jobbig dag då vi har nytt möte om situationen med chefen, och sen ska jag gå och få massa blodprov tagna för min trötthet som varit förjävlig ett tag nu.

Men, ridskolan sen. Så dagen får gärna slänga all prövning den vill på mig. :p
 
Dagen har varit mycket trevlig med barnbarn med familj har. Solen har varmt upp oss till 25*C i skuggan och det har varit en ganska fantastisk dag. :cool:
Nu har jag ett glas vin att koppla av med innan det ar dags att ga isang ... en ny arbetsvecka startar i morgon bitti. Tidigt. :cautious:

Tittar just nu pa Dr Oakley, Yukon vet. Det ar mycket nara Alaska och ... KALLT och langa vintrar (som Sverige ungefar:eek:) Det ar sa HIMLA fint dar. 😳 Och langa ljusa natter ... pa Sommaren 😶 Nar jag sitter har i Oregon, med en bra bit over 20*C i Aprill, med en klar forvantan att det ska halla sig hyfsat runt 20*C den narmaste manaden innan det blir riktigt varmt July, Augusti, och September ... kanner jag att jag kanske skulle kunna flytta till Alaska. Det ar ju sa FINT dar.🤔🙄😏
Jag brukade kolla dr Oakley förut men har inte den kanalen längre. Jag blev lite förvirrad eftersom att hon verkar bo i Anchorage och jobbar både i Alaska, USA och Yukon, Kanada.
I nåt avsnitt var hon iväg till östra Kanada och i ett annat avsnitt var hon i Sverige och jobbade med ett björnprojekt.
Tror hon jobbar för någon internationell forskningsorganisation.
 
Just nu känner jag mig som en Kung :D Ibland har jag mina ljusa stunder som till exempel när jag sätter två tentor på raken, aldrig hänt förut tror jag :angel: Jag blir väldigt stressad när det ska skrivas, filmas osv men denna gång gick det bra så bra att poängen trillar in för fullt ;)
 
Bilen lät som en traktor imorse när den kopplade om från el till bensin :cry: vi som har fyra hundar att lämna hos olika hundvakter imorgon och onsdag då vi ska resa iväg på torsdag. Åh så olägligt. Hoppas bara vi hinner få en tid på verkstaden innan vi åker iväg, så de kan laga bilen medan vi är borta.
Jag känner att det kommer bli 💸💸💸
 
Släppte ”bomben” till maken igår - att jag vill sälja huset och flytta till/närmre Malmö. Så har sovit dåligt. Idag är det fönsterbyte och jag tänker inte räkna några fönster :D
Oj, det kanske tolkades som att vi ska skiljas. Det ska vi inte :D Han är inte emot idén men vi tycker lite olika om hur vi ska bo framöver. Det får diskuteras och stötas och blötas.
 
Oj, det kanske tolkades som att vi ska skiljas. Det ska vi inte :D Han är inte emot idén men vi tycker lite olika om hur vi ska bo framöver. Det får diskuteras och stötas och blötas.
Hoppas ni kommer bra överens utan att det känns som den ene får bo utan att vara helt nöjd med sin boendesituation. Jag är så tacksam att både min sambo och jag vill bo på landet och vi båda är från den här trakten och uppskattar det mycket :love:. Mamma och pappa var helt olika. Pappa vantrivdes på mammas gård (han är ingen landetmänniska), vi provade ett år att bo i stan när jag var liten; jag ska visst ha suttit i ena fönstret och gråtit och velat hem igen..Enbart pappa trivdes! Efter 10 år skildes de och de bor som de själva önskar; mamma kvar på sin gård och pappa i lgh i stan. Alla nöjda och glada. "Stadsråtta och årkerråtta" funkar lixom inte...
 
På jobbet och hämtat en kopp nybryggt kaffe :d träffade en av mina favoritläkare från förra kliniken jag jobbade på också, himla kul :D hen envisas med att jag ska komma tillbaka senare(var bara vik jag hade där), kul få höra även om det inte är aktuellt :laugh:
 
Hoppas ni kommer bra överens utan att det känns som den ene får bo utan att vara helt nöjd med sin boendesituation. Jag är så tacksam att både min sambo och jag vill bo på landet och vi båda är från den här trakten och uppskattar det mycket :love:. Mamma och pappa var helt olika. Pappa vantrivdes på mammas gård (han är ingen landetmänniska), vi provade ett år att bo i stan när jag var liten; jag ska visst ha suttit i ena fönstret och gråtit och velat hem igen..Enbart pappa trivdes! Efter 10 år skildes de och de bor som de själva önskar; mamma kvar på sin gård och pappa i lgh i stan. Alla nöjda och glada. "Stadsråtta och årkerråtta" funkar lixom inte...
Det är snarare boendeformen som måste kompromissas med. Min make vill bo i hus. Jag vill helst slippa hus. Men det finns ju mellanting, bostadsrättsradhus t.ex. Vi ska säkert lyckas komma överens.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 576
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
395
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp