Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okeeej. Så bara för att pappas tjej har ångest över en sak så måste hon göra så att alla andra också har ångest. Trots att både jag och pappa sa ifrån flera gånger och bad henne att sluta med det hon sa/gjorde och förklarade varför så forrsatte hon, "för det är inte kul att bära på den känslan själv".
Rimligt 🤷🏽‍♀️

Så nu mår jag illa och har extra mycket ångest :turd::cautious:
Tycker din pappa behöver sätta sig ned med henne och prata om varför hans tjej tycker att hans barn ska bära på hennes sorger och varför hon inte respekterar era gränser.
 
Senast ändrad av en moderator:
Okeeej. Så bara för att pappas tjej har ångest över en sak så måste hon göra så att alla andra också har ångest. Trots att både jag och pappa sa ifrån flera gånger och bad henne att sluta med det hon sa/gjorde och förklarade varför så forrsatte hon, "för det är inte kul att bära på den känslan själv".
Rimligt 🤷🏽‍♀️

Så nu mår jag illa och har extra mycket ångest :turd::cautious:
Det är därför man går till en psykolog 😂

Hoppas din ångest släpper snart ❤️
 
Om du har ork och möjlighet så börja screenshota och lämna det vidare till enhetschefen varje gång det här händer, det är en av dennes uppgifter att säkerställa att sådant slarv och dåligt bemötande inte sker. Beter de sig såhär har de mycket att lära sig vad gäller patientbemötande och säkerställande att patienten på något sätt blir kontaktad.
Hm, jo. Men jag har inte så bra erfarenhet av liknande saker så jag vet inte riktigt om jag vågar… sist vi (mamma) framörde konstruktiv kritik (tex att det är bra att meddela patienten om man ändrar ett beslut) skrev de i journalen "patienten säger "jag tänker på att döda mig själv men skulle aldrig våga göra det"" vilket jag absolut inte sa. Sedan vägrade de att ändra det för "godisklubba är inte patient på mottagningen längre" 😳

Antingen så är det taget helt ur det blå eller så blandade de ihop mig med någon annan. Mest troligast är alternativ 2. Men oavsett så var det ju fel. Så helt ärligt vet jag inte om jag vågar säga något…
 
Blev att åka in till stan och handla; "lugna gatan" en söndagskväll dagen före lön. Köpte med årets första vita saltgurka från Brink- då är det verkligen vår! 😍😋. En östgötsk delikatess och typ vitt guld med tanke på priset; två gurkor för 43 spänn (!) men jämnar ju ut sig med att vi slapp plockavgift ju 😄.
Sicken tur att jag kollade i utgående sortiment i hästavdelningen; fyndade ett par bakstrykkappor för halva priset (70 spänn) kan duga fint sen pållan råka fastna med brodd och ha sönder ena 🙃. Skulle helst vilja använda min gamla hästs mer rejäla och snygga benskydd men han hade grövre ben; pållan drar pony i de nuvarande så hoppas dessa passar med ☺️.
 
Gick en kort promenad med hunden utan solglasögon igår. Idag = snöblind. Och det gör ont i ögonen, som är läckert röda :p . Nog för att vara känslig, men en liten promenad på våren liksom. Det är ju löjligt hur känslig ögonen uppenbarligen är på mig.
Blir några dagar i glasögon istället för linser. Vilket blir lite dumt samtidigt, för har inga solglasögon som passar glasögonen.
 
Gick en kort promenad med hunden utan solglasögon igår. Idag = snöblind. Och det gör ont i ögonen, som är läckert röda :p . Nog för att vara känslig, men en liten promenad på våren liksom. Det är ju löjligt hur känslig ögonen uppenbarligen är på mig.
Blir några dagar i glasögon istället för linser. Vilket blir lite dumt samtidigt, för har inga solglasögon som passar glasögonen.

Ica Maxi har sådana som går över glasögonen till bra pris. Jag kan verkligen inte vara utan nu, det har blivit mkt värre senaste åren.
 
Dagen har varit mycket trevlig med barnbarn med familj har. Solen har varmt upp oss till 25*C i skuggan och det har varit en ganska fantastisk dag. :cool:
Nu har jag ett glas vin att koppla av med innan det ar dags att ga isang ... en ny arbetsvecka startar i morgon bitti. Tidigt. :cautious:

Tittar just nu pa Dr Oakley, Yukon vet. Det ar mycket nara Alaska och ... KALLT och langa vintrar (som Sverige ungefar:eek:) Det ar sa HIMLA fint dar. 😳 Och langa ljusa natter ... pa Sommaren 😶 Nar jag sitter har i Oregon, med en bra bit over 20*C i Aprill, med en klar forvantan att det ska halla sig hyfsat runt 20*C den narmaste manaden innan det blir riktigt varmt July, Augusti, och September ... kanner jag att jag kanske skulle kunna flytta till Alaska. Det ar ju sa FINT dar.🤔🙄😏
 
Senast ändrad:
Kollade percis ut till kaninerna och såg att ena låg halvt upp och ner, trodde en kort stund att hon hade dött... hon sov bara djupt (såg inte så bekvämt ut dock) och tittade snabbt upp när hon hörde mig :cautious:

Fyller år idag men vi ska inte göra något särskilt. Ska iväg till stallet nu, ska promenera storhästen (kan bli spännande, det blåser ute) och rida ponnyn. Ponnyn är dock helt obrydd om blåst så det blir nog inga problem, tror jag rider ner till vattnet med honom så att han får plaska lite :)
Grattis i efterskott 🥳🎂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 576
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
395
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp