Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Extra lång promenad idag. Solen skiner. Vinden susade i träden och fåglarna kvittrade. Jag såg en vacker sorgmantel igen, och det doftade uppvärmda tallkottar (jo, faktiskt :D). Härlig promenad och nu har jag avverkat 10,000 steg idag, trots att det är söndag :up: !

Och alldeles strax ska jag baka banankaka, som jag av någon anledning blev sugen på :) !
 
En extremt berusad ny granne från uppgången bredvid försökte inatt ta sig in i vår lägenhet, jag öppnade vid ett tillfälle för att få henne att förstå att hon inte bor här, hon blev grinig och påstod att hon visst bodde där och försökte, rätt hårdhänt att ta sig in i lägenheten. Efter att ha fått bort henne samt låst igen, (och hon avlägsnat sig) upptäckte jag att hon bajsat utanför dörren (inne i trapphuset alltså).

Försökte ringa på imorse för att konfrontera henne, men ingen öppnade. Har nu tagit bort bajset (vi är de enda som har hundar i trappuppgången, så vill liksom inte få skulden för avföring i gemensamma utrymmen). Dock är det ju inte städat och luktar ju, tja, bajs. Vart ringer man? Eller låter man det bara vara? Ska jag försöka knacka på igen?

Edit: Det är alltså samma portkod till två uppgångar.
 
En extremt berusad ny granne från uppgången bredvid försökte inatt ta sig in i vår lägenhet, jag öppnade vid ett tillfälle för att få henne att förstå att hon inte bor här, hon blev grinig och påstod att hon visst bodde där och försökte, rätt hårdhänt att ta sig in i lägenheten. Efter att ha fått bort henne samt låst igen, (och hon avlägsnat sig) upptäckte jag att hon bajsat utanför dörren (inne i trapphuset alltså).

Försökte ringa på imorse för att konfrontera henne, men ingen öppnade. Har nu tagit bort bajset (vi är de enda som har hundar i trappuppgången, så vill liksom inte få skulden för avföring i gemensamma utrymmen). Dock är det ju inte städat och luktar ju, tja, bajs. Vart ringer man? Eller låter man det bara vara? Ska jag försöka knacka på igen?

Edit: Det är alltså samma portkod till två uppgångar.
Fy, så vidrigt! Ring hyresvärden?
 
Fy, så vidrigt! Ring hyresvärden?
Ja! det är vidrigt! Och jag tänkte ringa hyresvärden, men när det är söndag är det ju bara akuta ärenden, detta känns inte så akut? DEt kanske inte spelar så stor roll att vänta tills imorgon? ( känner bara att jag kommer inte vara lika upprörd/irriterad när jag ringer imorgon 🙈 )

@Halcyon , ja, precis, tänkte det. För hon har som sagt inte bott här sålänge, så det kanske är andra som reagerat med. ust städandet tänker jag får kanske vänta tills imorgon? För nr på helger är bara akuta ärrenden och det känns ju inte som akut, mer än att det luktar och är rätt vidrigt då...

Detta var ju vid 3 inatt, och det är ju kul också när man har tre hundar, som troligen väckte grannarna under när hon försökte ta sig in.... :meh:
 
Jag och sambon har precis kommit hem från asiatisk matlagningskurs. Kul och lärorikt är dessutom proppmätt och har även mat med mig hem. Tre olika rätter blev det.
IMG_20220424_123709080_HDR.jpg
 
Ja! det är vidrigt! Och jag tänkte ringa hyresvärden, men när det är söndag är det ju bara akuta ärenden, detta känns inte så akut? DEt kanske inte spelar så stor roll att vänta tills imorgon? ( känner bara att jag kommer inte vara lika upprörd/irriterad när jag ringer imorgon 🙈 )

@Halcyon , ja, precis, tänkte det. För hon har som sagt inte bott här sålänge, så det kanske är andra som reagerat med. ust städandet tänker jag får kanske vänta tills imorgon? För nr på helger är bara akuta ärrenden och det känns ju inte som akut, mer än att det luktar och är rätt vidrigt då...

Detta var ju vid 3 inatt, och det är ju kul också när man har tre hundar, som troligen väckte grannarna under när hon försökte ta sig in.... :meh:
Fast jo, ring idag. Det är en sanitär olägenhet om någon bajsar i trappuppgången.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 577
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
396
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp