Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka till jobbet igen imorgon, och jag vill verkligen inte. Jag har ingenting emot arbetet men jag har inte hunnit Någonting och ångrar i efterhand att jag gick iväg under dagen idag. Halvvägs genom tvätten, huset är skitigt och jag har sjutusen prylar att göra.
Det står på schemat att jag har en ledig dag nästa vecka igen, men jag är skeptisk. :p
 
Bra dag idag. Jobbat på och fått en del gjort. Imorgon sovmorgon. Hoppas att alla tulpaner som kommit upp, mörkröda som jag satte i höstas klarar sig från rådjuren. Mycket rådjur överallt här i krokarna och imorse stod det tre stycken på tomten :cautious:
Jag bygger en bubbla av hönsnät över mina.
De få som sorken inte tagit i vinter. Det är sorkexplosion här
 
Grahamsscones (hälften grahamsmjöl och hälften vetemjöl) var faktiskt ÄNNU godare än vanligare.... Inte ofta nyttigare också är godare.... :D Så nu känner jag mig lite styrkt, när jag sitter här med kaffe och nyhetsmorgon och funderar på hur jag ska attackera släktgåtorna idag. Eller om jag ska göra något annat. Dagen är ju - än så länge - lång.... :)
 
Sent igårkväll kom jag på att jag inte alls hade någon minnesbild av att ha lagt nycklarna till huset där de skulle vara för att flyttstäd skulle kunna komma in. :nailbiting:

Bestämde mig för att åka dit och kolla på morgonen, kickade igång kroppen så gott jag kunde och åkte dit. Jag hade låst och lämnat nyckeln kvar i låset. O_o Nåväl. Ingen skada skedd. Dessutom tog jag en lov och kollade om de plantor jag ville ta med men som inte kommit upp sist fanns nu och hurra! Jag har gode henriks målla, mynta, gräslök, citronmeliss och nässla (:angel:) till min kommande balkongodling. Så glad!

Planerar göra ca inga knop alls resten av dagen. :D
 
Kollade percis ut till kaninerna och såg att ena låg halvt upp och ner, trodde en kort stund att hon hade dött... hon sov bara djupt (såg inte så bekvämt ut dock) och tittade snabbt upp när hon hörde mig :cautious:

Fyller år idag men vi ska inte göra något särskilt. Ska iväg till stallet nu, ska promenera storhästen (kan bli spännande, det blåser ute) och rida ponnyn. Ponnyn är dock helt obrydd om blåst så det blir nog inga problem, tror jag rider ner till vattnet med honom så att han får plaska lite :)

Grattis på födelsedagen i efterskott! 🥳
 
Ska sy en skjortklänning av ett mönster från sjuttiotalet. Två problem:
1. Mönstret är tejpat på flera ställen och tejpen har liksom smält bort = kladdigt och svårt att veckla ut mönsterdelarna.
2. Tyget ligger i tvättmaskinen, som har en minut kvar. Jo tjena att det tar en minut. Och sen ska det torka = vänta vänta vänta.

Slutsats: jag tror jag syr något annat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 579
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
397
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp