Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
20220316_202030[1].webp
 
Dilemma.

Jag har fast anställning på 30h/v på en bensinstation samt har vi biluthyrning.
Jag har det bra där. Flexibelt och trevlig stämning, pratar med stammisar och turister, packar upp ordrar, hyr ut bilar, tvättar och städar bilarna när de kommer tillbaka.
Allt är same same but different day där, som de flesta jobb.
Jag fyller 36 snart och tänker väl att jag inte ska jobba där hela livet men under covid och tills nu är jag glad att ha ett jobb alls.
Samt fast arbete är väldigt svårt att få, särskilt här på ön.

Nu har dock en ny anställning dykt upp på den lilla obefintliga marknadsmarknaden här på ön.
Kontorsjobb för en transportfirma.
Jag har fått jobbeskrivning skickad till mig och det låter som om det är skrivet för mig.
Det skulle bli mer hjärngympa och spindel-i-nätet jobb...

Men vågar jag söka?

Jobbet just nu annonseras ut som 20h/v med möjlighet till mer.
Ingen lön har skrivits ut, antar att man får göra anspråk.
Antar också att positionen är timme och det står inget om möjlighet till fast, så det får man väl fråga om med....


Men nu, vågar jag söka?
Jag vill nog söka. Betyder ju inte att jag får jobbet förstås. Eller att jag måste tacka ja till det i slutändan....

Vi har precis köpt hus osv också, har ju massor med räkningar mm...
 
Sambon/kiropraktorn hade ont i ryggen och skulle behandla sig själv lite med en ryggrulle på golvet. Varge gång det sker rusar min hund fram och hoppar upp på bröstet på honom när han ligger där på rygg. Och varje gång så bara knakar det av satan och låsningar släpper.
Vi verkar ha två kiropraktorer i hushållet. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 763
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 450
· Visningar
40 675
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp