Just som jag korde in pa Walmarts parkering i gar ringde den aldre sonen har i Portland. "Vi kom just pa att var ugn inte fungerar sa vi kan inte gora nagot i ugn" ... alltid praktisk svarade jag att jag kan ta med min air fryer ugn OCH en liten "toaster oven".
"Vi har en toaster oven" svarade sonen lakoniskt, och fortsatte, "Nar jag namnde det till min bror sa han att han skulle aka forbi mataffaren och kopa en tarta. De tartorna har vi ju provat forut och de smakar forskrackligt. Sa jag tankte att du kanske kan gora en tarta istallet."
Jag tittar snabbt pa klockan ... 4:30 pm ... Jag hinner gora en tarta om jag satter fart. Jag ar ingen baker och har klara problem med allt bak av sota brod och kakor da jag sa oerhort sallan bakar. MEN ... jag kopte en till 9-inch form med lostagbar kant. Kopte farska bar och lite godsaker att dekorera tartan med.
Akte hem och gjorde tva bottnar med halften potatismjol precis som jag lart mig har pa Buke (de blir bara sa helt fantastiskt luftiga) och la dem i frysen over natten.
I dag pa morgonen har jag skurit mina bottnar ... alla recept sager att skara i tre delar, men det klarar jag inte av ... darfor gor jag tva och skar dem i tva delar och anvander 3 till tartan.
Jag har nu skurit, laggt i fyllning av lite gradde, massor av mosade hallon och vaniljsocker. Gradde utanpa och farska bar och lite agg och en kanin som prydnad pa tartan. sa far det bli det det blir.
Och nu kallar duschen och att sla in fodlesedags presenter.