Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen är jag bara förkyld. Ja jo nästan 40 i temp och sjuk muskelvärk är verkligen något jag haft vid mina förkylningar. Blir så ledsen på folk ibland :(. En sak är säker; jag ska fan sluta vara dumsnäll också. Blir utnyttjad av det. Nu är det slut med det. Jag har fått nog.

Köpte schampo och balsam, kollade inte så noga på volymen :grin:
8AE0B35B-E13E-404A-B1F1-4714BD3A0ACF.webp

Just som jag korde in pa Walmarts parkering i gar ringde den aldre sonen har i Portland. "Vi kom just pa att var ugn inte fungerar sa vi kan inte gora nagot i ugn" ... alltid praktisk svarade jag att jag kan ta med min air fryer ugn OCH en liten "toaster oven".
"Vi har en toaster oven" svarade sonen lakoniskt, och fortsatte, "Nar jag namnde det till min bror sa han att han skulle aka forbi mataffaren och kopa en tarta. De tartorna har vi ju provat forut och de smakar forskrackligt. Sa jag tankte att du kanske kan gora en tarta istallet."

Jag tittar snabbt pa klockan ... 4:30 pm ... Jag hinner gora en tarta om jag satter fart. Jag ar ingen baker och har klara problem med allt bak av sota brod och kakor da jag sa oerhort sallan bakar. MEN ... jag kopte en till 9-inch form med lostagbar kant. Kopte farska bar och lite godsaker att dekorera tartan med.
Akte hem och gjorde tva bottnar med halften potatismjol precis som jag lart mig har pa Buke (de blir bara sa helt fantastiskt luftiga) och la dem i frysen over natten.
I dag pa morgonen har jag skurit mina bottnar ... alla recept sager att skara i tre delar, men det klarar jag inte av ... darfor gor jag tva och skar dem i tva delar och anvander 3 till tartan.:sneaky: Jag har nu skurit, laggt i fyllning av lite gradde, massor av mosade hallon och vaniljsocker. Gradde utanpa och farska bar och lite agg och en kanin som prydnad pa tartan. sa far det bli det det blir. :p Och nu kallar duschen och att sla in fodlesedags presenter. :D

Taggad på att göra om vardagsrummet imorgon :) ! Köpte tapeter idag. Det var egentligen inte riktigt meningen, men råkade kika in på Rustas hemsida och tapeterna som jag tittat på förut kostade nu 50 kr/rulle.... Vem kan motstå det liksom :D??? Så imorgon kommer mamma och vi blir det perfekta teamet. Hon tänker, mäter och skär tapeter. Jag lägger på klister och sätter upp våderna. Ser fram emot detta (men inte att plocka ner allt från väggarna :nailbiting:) :up: !

Sitter mätt och nöjd i soffan och dricker te. Jag gick och tränade och körde ganska hårt medan sambon lagade mat och nu ätit köttfärslimpa med hemlagat potatismos, sås, lingonsylt och inlagd gurka. :d Känner mig skönt trött och är så glad att jag har gymmet på fem minuters gångavstånd sen vi flyttade hit.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
735
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
213
Senast: ufot
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 091
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
5 516

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka