Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fixar fyllning till tårtan. Smått nervös över denna, eftersom det var så länge sedan som jag gjorde en "baby bump cake".... :nailbiting: Jag bakar inte så mycket tårtor numera, och denna är ju inte den allra enklaste att få till.... Bottnarna (en stor och två små) ska fyllas ikväll och tårtan ska monteras och dekoreras imorgon förmiddag. Baby shower kl 13 imorgon :up: !
 
94AE3DFB-2FB8-48ED-8B8B-AA0CE81E6D9F.webp


Hejdå, Umeå!
 
Har varit på teater med ett antal klasser. 😍 Suverän teater och härligt att få prata med eleverna om teatern. Och den fullständiga lyckan för några elever som fick prata med några skådespelare, och för ytterligare några andra elever som fick se hur ljus och ljud funkade. När eleverna kvittrar efter tre timmar. ❤
 
Har fått matlåda som räcker både idag och imorgon av hyggliga grannen. Och ett mindre hav av husgeråd! :banana: Bland annat fick jag en assnygg turkos emaljerad gjutjärnsgryta med massa år på nacken till mina långkok. Han tänkte mycket riktigt att efter år i Indien och kollektiv kanske jag inte hade allt jag behöver, vilket är (var!) ett lätt understatement.

Nu har jag ett mycket viktigt möte med min säng. :D:sleep:
 
Hemkommen från den mest intensiva och "viktigaste" arbetsdagen jag haft på länge, där jag och en av mina chefer presenterade vår del av ett större projekt på uppdrag av skotska regeringen. Jag har verkligen tyckt om det här projektet från början, det är både intressant och "worthwile", och som tur är fick vi massor av fin feedback på vårt material. Tjoho! Men jösses alltså, det märks att min stackars hjärna inte är van vid heldagsmöten och presentationer längre! Fick verkligen anstränga mig för att inte tappa fokus när de andra pratade :o Det har varit en lång vecka, okej? :p

Nu är jag hemkommen och ska slänga mig på sängen med min ljudbok i en halvtimme eller två innan det är dags att korka upp fredagsvinet :d
 
Hemkommen från den mest intensiva och "viktigaste" arbetsdagen jag haft på länge, där jag och en av mina chefer presenterade vår del av ett större projekt på uppdrag av skotska regeringen. Jag har verkligen tyckt om det här projektet från början, det är både intressant och "worthwile", och som tur är fick vi massor av fin feedback på vårt material. Tjoho! Men jösses alltså, det märks att min stackars hjärna inte är van vid heldagsmöten och presentationer längre! Fick verkligen anstränga mig för att inte tappa fokus när de andra pratade :o Det har varit en lång vecka, okej? :p

Nu är jag hemkommen och ska slänga mig på sängen med min ljudbok i en halvtimme eller två innan det är dags att korka upp fredagsvinet :d
Låter spännande!

Vi har haft första veckan tillbaka obligatoriskt (60%) på kontoret den här veckan. Märks definitivt på tröttheten!
 
Haha hans antal slår lätt mina. Min sambo är inte heller särskilt berest; åkt genom Danmark för att köpa öl i Tyskland :p. Jo men är ju verkligen så olika. Mamma har knappt varit utomlands, bara Danmark tror jag?! Medan pappa när han växte upp bilade i princip hela Europa med sina fosterföräldrar :)

I gar traffade jag en som inte varit utanfor staten Oregon ... utom ett snabbt besok i den stadsdel av Portland som ligger i Washington stat. :cautious: Hon var dock valdigt nojd med att inte ha sett mer av USA sa "whatever makes one happy".:p

Jag har ingen aning om hur manga lander jag varit i ... och det tar for lang tid och for mycket tankemoda att rakna ut det.:angel:
 
IMG_20220318_124330864_HDR.webp


Ett par simfötter hade varit bra att ha idag! Fy nu är tjällossningen igång på riktigt och de var bottenlöst på skogen 🙈 Stackars Trule mannen ❤️ Men rakan låg isen kvar på så han fick gå två repor där i snabbare tempo och två varv runt grannen 🤗 Så lite motion blev det.
Sen var de bara att koppla på transporten och åka och hämta spån och mat till våra små raringar.
Och sen vidare och handla mat själv, hämta paket och smet in på Systembolaget som ligger vägg i vägg där jag hämtade paket 🙈 Går in där i snitt en gång om året om ens de 😂 Ingen stor kund direkt. Nu väntar jag på maten ska bli klar i ugnen sen soffläge 😎 Tenta och fila på i helgen så måste vila upp mig idag 🥱
 
När jag startade min nya telefon så förde jag över allt från den gamla med bluetooth så allt finns på den nya nu. Märkte nyss att båda telefonerna larmade samtidigt en påminnelse som jag har. :laugh:
Får kolla så inte väckarklocksalarmen är på på båda innan jag lägger mig ikväll, lär bli krångligt att slå av dubbla alarm på morgonen. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 489
· Visningar
42 015
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp